Tak nas oskubują mechanicy. To ich popisowe triki na naciąganie kierowców

Tak nas oszukują mechanicy
Tak nas oszukują mechanicy123RF/PICSEL
Z samochodów klientów indywidualnych raczej się nie kradnie części - za duże ryzyko. Tu zwykle można oszczędzić, kupując tańsze zamienniki albo części używane. Co innego z wozami firmowymi. Tu zdarza się wyciąć katalizator czy DPF, bo nikt raczej tego nie sprawdzi. Dobrze można zarobić, podmieniając np. wtryskiwacze czy pompę na zużyte w nowym samochodzie z wypożyczalni. Tam szybko nikt się nie zorientuje, a w kieszeni zostaje 2-3 tysiące złotych
mów pan Marcin, mechanik z Warszawy

Bardzo ważne dokumenty

Kradzież części z samochodu klienta

Sztuczne poszerzanie zakresu naprawy

Kradzieże
KradzieżeMotor

Stosowanie tanich płynów i olejów

Dublowanie opłat za robociznę

Tuszowanie usterek powstałych w warsztacie

Tuszowanie usterek
Tuszowanie usterekMotor

Bagatelizowanie odgłosów

Naprawa bez kosztorysu

Przeciąganie terminu naprawy

Oszustwo na robociźnie

Montaż brudnych części

Doliczanie kosztów chemii

Niespisywanie protokołu przejęcia auta

Niskie poziomy płynów

Niskie poziomy płynów
Niskie poziomy płynówMotor

Kierowanie się jedynie zarobkiem

Niewykonywanie zleconych napraw

Niezabezpieczenie auta przed zabrudzeniem

Niezabezpieczenie auta przed zabrudzeniem
Niezabezpieczenie auta przed zabrudzeniemMotor

Obciążanie klienta kosztami przy naprawie bezgotówkowej

Skracanie interwału wymiany podzespołów

Wykonywanie dodatkowych napraw

Praca bez dokładności

Praca bez dokładności
Praca bez dokładnościMotor

Działalność bez ubezpieczenia

Zatrzymywanie części klientów

Naprawa części przeznaczonych do wymiany

Jazda autem klienta

Wielokrotne pobieranie opłaty za tę samą naprawę

Wielokrtone pobieranie opłaty za tę samą naprawę
Wielokrtone pobieranie opłaty za tę samą naprawęMotor

Montaż używanych części

Naprawa powodująca inne uszkodzenia

Naprawa auta bez pewnej diagnozy

Zlecanie naprawy innym warsztatom

Podsumowanie