Światło na cztery sposoby

Światło na cztery sposoby
Światło na cztery sposobyMotor
  • Różne źródła światła: halogeny, ksenony i diody LED
  • Test żarówek H7: 15 produktów w teście ADAC

Oświetlenie drogi różnymi źródłami światła

Żarówki H7
Żarówki H7Motor
Żarówki H7
Żarówki H7Motor
  • Nie wymagają dopłat przy zakupie auta
  • Są tanie, dostępne i można je wymienić samemu
  • Jakość oświetlenia drogi
  • Często przepalające się żarówki
Ksenony 25W
Ksenony 25WMotor
Ksenony 25W
Ksenony 25WMotor
  • Niski koszt reflektora otwiera możliwość stosowania w tanich modelach
  • Dobre oświetlenie drogi
  • Bardzo wysoka cena palnika, ok. 800 zł
Diody LED
Diody LEDMotor
Diody LED
Diody LEDMotor
  • Dobre oświetlenie drogi
  • Efektowny wygląd reflektora
  • Cena reflektora - zakup np. po uszkodzeniu to w przypadku Leona wydatek 3600 zł
Ksenony 35W
Ksenony 35WMotor
Ksenony 35W
Ksenony 35WMotor
  • Najlepsze oświetlenie drogi
  • Wysoka trwałość
  • Automatyczne poziomowanie świateł
  • Są drogie i wymagają specjalistycznego serwisu

Ile trzeba dopłacić za opcjonalne światła w wybranych autach

  • Kia Cee'd: standard w wersji XL
  • Mazda 6: standard w wersjach SkyENERGY i SkyPASSION
  • Skoda Octavia: 4000 zł (wersja Ambition); 3500 zł (Elegance)
  • Suzuki Swift Sport: standard
  • Volkswagen Golf: 1350 zł
  • Volvo V40: 3930 zł, standard w wersjach Momentum i Summum
  • Audi A1: 4360 zł
  • Citroen C4 Picasso/Grand Picasso: 3000 zł
  • Skoda Rapid: 2700 zł (wersja Active); 1900 zł (wersje Ambition i Elegance)
  • Volkswagen Beetle: 3060 zł
  • Audi A7: 9960 zł
  • BMW serii 7: 12 677 zł
  • Infiniti Q50: 3485 zł
  • Nissan Qashqai: standard w wersji Tekna
  • Mercedes klasy S: standard
  • Peugeot 308: standard w wersji Allure
  • Seat Leon: standard w wersjach Style i FR

Test: 15 żarówek H7

W teście ADAC wzięło udział 15 żarówek. Do oceny ich działania wykorzystano reflektor z VW Sharana.
W teście ADAC wzięło udział 15 żarówek. Do oceny ich działania wykorzystano reflektor z VW Sharana.ADAC
Podczas testu trwałości żarówki były włączane i wyłączane w ściśle określonym cyklu.
Podczas testu trwałości żarówki były włączane i wyłączane w ściśle określonym cyklu.ADAC
TEST: 15 żarówek H7
TEST: 15 żarówek H7Motor
TEST: 15 żarówek H7
TEST: 15 żarówek H7Motor
TEST: 15 żarówek H7
TEST: 15 żarówek H7Motor

Teraźniejszość: oświetlenie adaptacyjne

TERAŹNIEJSZOŚĆ: oświetlenie adaptacyjne
TERAŹNIEJSZOŚĆ: oświetlenie adaptacyjneMotor

Przyszłość: światła laserowe

Promień lasera trafia na fosforyzująca płytkę emitującą światło. Jest ono kierowane przez układ optyczny na drogę.
Promień lasera trafia na fosforyzująca płytkę emitującą światło. Jest ono kierowane przez układ optyczny na drogę.Motor