Byłam na Dub It Tuning Festival. Asfalt drżał od tysięcy koni mechanicznych
W drugi weekend lipca wybrałam się do Kielc na jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych w kraju. Rotinger Dub It Tuning Festival od lat przyciąga fanów tuningu, driftu i "spalonej gumy". Czy tegoroczna edycja sprostała oczekiwaniom tysięcy odwiedzających i czy rzeczywiście zasługuje na miano najlepiej zorganizowanej imprezy tuningowej w Polsce?

Spis treści:
Rekord frekwencji na Dub It Tuning Festival 2025
W dniach 12-13 lipca hale Targów Kielce odwiedziło ponad 20 tys. osób. To wzrost o ok. 33 proc. względem ubiegłego roku, kiedy licznik zatrzymał się na 15 tys. Kluczowa okazała się nie tylko różnorodność stref i obecność czołowych projektów tuningowych z Polski i zagranicy, ale również sama lokalizacja. Pokazy samochodów odbyły się w zamkniętej, klimatyzowanej przestrzeni, co zminimalizowało wpływ warunków pogodowych - częsty problem podobnych zlotów w kraju.

Na ponad 20 tys. m2 prezentowano setki pojazdów podzielonych na segmenty: tuning, klasyki, youngtimery, motorsport oraz show & shine.
Najciekawsze modele i mocne trendy tuningowe
Zdecydowanie najwięcej uwagi odwiedzających przyciągały samochody ze sceny japońskiej (JDM). Toyota Mark II zbudowana w stylu Kaido Racer zyskała uznanie za nietuzinkową estetykę i dopracowane detale.

Obok niej wyróżniały się także Lexusy VIP Style, Toyota Chaser czy Suzuki Lexus GS300.

Amerykańską szkołę reprezentował m.in. Chevrolet Corvette C7 Z06, zwycięzca w kategorii Best of Show New Wave. Spośród europejskich projektów wyróżniały się BMW - od klasycznego 2002Ti, przez E30, po potężne E10 (określane jako 2002 turbo plus) z 300-konnym silnikiem.
Strefa BMW Syndykat - serce klasycznego tuningu
Strefa BMW Syndykat była jedną z największych i najlepiej zorganizowanych części imprezy. Na jej terenie prezentowano kultowe modele, dopracowane w detalach i często silnie zmodyfikowane.

Największe zainteresowanie budziły BMW 2002Ti i E30 338is, a także rozbudowane projekty z nowoczesnymi układami zawieszenia i mocno rozbudowaną mechaniką. Członkowie Syndykatu chętnie odpowiadali na pytania i dzielili się wiedzą z odwiedzającymi.
Drift taxi i gwiazdy
Drift to nieodłączny element Dub It Festival - również w tym roku tor przed halą cieszył się dużą popularnością. W widowiskowych przejazdach kontrolowanym poślizgiem udział brali zarówno profesjonalni zawodnicy, jak i zaproszeni goście.

Szczególne emocje wzbudzały przejazdy drift taxi, w których udział wzięli znani twórcy motoryzacyjni: Kickster i Adam Strzelecki.

W strefie medialnej i wśród odwiedzających pojawili się także Grzegorz Duda, Gregg Collins, Jagodowy TV, Adam Kwiatek i inni twórcy znani z platform społecznościowych oraz telewizji.

Strefy tematyczne cieszyły się popularnością
Jednym z głównych atutów tegorocznego Dub It Tuning Festival była bardzo dobrze przemyślana struktura stref tematycznych, która nie tylko porządkowała całość ekspozycji, ale też pozwalała uczestnikom na szybkie odnalezienie interesujących ich obszarów motoryzacji.

Przestrzenie zostały rozmieszczone w sposób logiczny, a ich różnorodność odpowiadała zarówno zaawansowanym fanom tuningu, jak i osobom dopiero wchodzącym w ten świat.

Jedną z najbardziej obleganych była strefa car audio, gdzie prezentowano pojazdy wyposażone w nagłośnienie o mocy sięgającej kilku tysięcy watów. Dźwięk, światło i precyzja wykonania tych instalacji przyciągały nie tylko fanów niskich tonów, ale i osoby zainteresowane techniczną stroną modyfikacji wnętrza pojazdów.

Równolegle dużym zainteresowaniem cieszyła się strefa simracingu, w której odwiedzający mogli przetestować profesjonalne stanowiska do wyścigów wirtualnych. Organizatorzy zadbali o wysoką jakość sprzętu - fotele kubełkowe, hydrauliczne platformy, realistyczne kierownice i wyświetlacze o dużej rozdzielczości.
Zobacz również:
Choć stanowiska często były zajęte, chętni cierpliwie czekali w kolejkach, by sprawdzić swoje umiejętności za kierownicą cyfrowych odpowiedników aut wyścigowych.

Równie ciekawie prezentowała się strefa PRL, skupiająca pojazdy z okresu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. Można było tu zobaczyć zarówno typowe "maluchy", jak i rzadziej spotykane modele - wszystko w oryginalnym lub starannie odrestaurowanym stanie. Było to miejsce nie tylko dla nostalgików, ale również dla młodszego pokolenia, które na co dzień nie ma okazji obcować z tego typu motoryzacją.

Lista wyróżnionych projektów Dub It 2025
Best of Show New Wave
- Chevrolet Corvette C7 Z06 - Łukasz Góra (Low Cartel)
Hi5 New Wave
- Audi A7 - Krzysztof Klejas (ADBL)
- Ford Mustang - Severin Dold (Niemcy)
- Honda Civic - Marzena Piątek
- Mercedes CLS - Konrad Sobański
- Tesla 3 Performance - Bartek Cios
Best of Show Oldschool
- Kaido Racer - Łukasz Szymanek
Hi5 Oldschool
- Volkswagen Garbus - Uwe Fabritus (Niemcy)
- Honda Civic Spoon - Piotr Kołacz (Japonly)
- BMW 2002Ti - Łukasz Gamek (Syndykat)
- BMW E30 338is - Marcin Cybulski
- Trabant 601 - Varga Tiboe (Węgry)
Best of Show Wheels
- Ford Escort - Paweł Kalandyk
Best of Show Interior
- Volkswagen T3 Doka - Michal Šuščak
Organizatorzy Dub It Tuning Festival 2025 postawili na sprawdzony format, który sprawdził się bardzo dobrze. Świetna organizacja, rekordowa frekwencja i najwyższy poziom prezentowanych aut sprawiają, że to obecnie najbardziej kompleksowy festiwal tuningowy w Polsce. Dla miłośników modyfikacji, klasyki i driftu - pozycja obowiązkowa.