Audi A6 e-hybrid to nowy król oszczędności. Zapomnijcie o TDI

Nowe Audi A6 z hybrydą plug-in pokazuje, że nie tylko diesle są dziś oszczędne.
Nowe Audi A6 z hybrydą plug-in pokazuje, że nie tylko diesle są dziś oszczędne.INTERIA.PL

Czy nowe Audi A6 jest tylko elektryczne?

Czym różni się spalinowe Audi A6 od elektrycznego?

Luksusowy czarny samochód marki Audi zaparkowany na asfalcie, z widocznym dużym grillem, nowoczesnym designem reflektorów oraz sportowymi felgami; w tle przydrożne pole i fragment turbiny wiatrowej na tle nieba z chmurami.
Spalinowe Audi A6 różni się od elektrycznego m.in. niezabudowaną osłoną chłodnicy, ale też innymi światłami.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Wnętrze Audi A6

Nowoczesne, cyfrowe wnętrze samochodu Audi z dużym wyświetlaczem na desce rozdzielczej, wielofunkcyjną kierownicą oraz rozbudowanym panelem sterowania i schowkami na napoje.
Audi A6 z napędami spalinowymi nie różni się wewnątrz od swojego elektrycznego odpowiednika. Maciej OlesiukINTERIA.PL
Ekran dotykowy systemu multimedialnego samochodu z wyraźnie widocznymi ikonami, takimi jak nawigacja, radio, telefon, informacje o pojeździe oraz klimatyzacja, wszystkie opcje są czytelnie oznaczone i rozmieszczone na czarnym tle.
Do obsługi multimediów służy 14,5-calowy ekran. Obsługujemy z jego poziomu większość funkcji w aucie. Maciej OlesiukINTERIA.PL
Duży ekran dotykowy systemu multimedialnego samochodu z widocznymi ikonami nawigacji, radia, ustawień oraz aplikacji, w nowoczesnym wnętrzu auta.
Audi A6 opcjonalnie może być wyposażone w ekran znajdujący się przed kierowcą.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Czarna kratka głośnika z napisem Bang & Olufsen podświetlonym na czerwono, element wnętrza samochodu w luksusowym stylu.
Opcjonalnie Audi A6 może być wyposażone w 16- lub 20-głośnikowe nagłośnienie od firmy Bang & Olufsen.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Panel dotykowy kontroli klimatyzacji w samochodzie z wyświetlaczami temperatury, ikonami nawiewu oraz regulacją poziomu chłodzenia i ogrzewania, otoczony czarną tapicerką wnętrza.
Audi A6 opcjonalnie jest dostępne z czterostrefową klimatyzacją.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jakie napędy ma nowe Audi A6?

Nowoczesny silnik samochodowy z wyraźnie widocznymi elementami pokrywy silnika oraz detalami technicznymi, pod maską pojazdu marki Audi.
Audi A6 jest dostępne z napędami benzynowymi, silnikiem wysokoprężnym oraz z hybrydami plug-in.Maciej OlesiukINTERIA.PL
  • Napęd na przód: sedan z czasem 0-100 km/h 7,8 s i prędkością maksymalną 244 km/h, kombi czas do setki 7,9 s i prędkość maksymalna 241 km/h.
  • Napęd na cztery koła: sedan czas 0-100 km/h 6,9 s, prędkość maksymalna 243 km/h, kombi czas do setki 7 s, prędkość maksymalna 238 km/h.
Gniazdo ładowania samochodu elektrycznego z otwartą klapką, widoczne szczegóły złącza oraz przycisk otwierania pokrywy, częściowo widoczna karoseria pojazdu.
Akumulator o pojemności netto można ładować tylko z mocą 11 kW. Wówczas uzupełnienie energii od 0 do 100 proc. zajmie 2,5 godziny.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jak jeździ Audi A6?

Drzwi samochodu z czarnym, metalicznym lakierem i emblematem e-hybrid, odbicie krajobrazu na powierzchni pojazdu oraz fragment lusterka bocznego.
Audi A6 z układem hybrydowym może korzystać z fabrycznej nawigacji, by optymalizować zużycie energii i paliwa. Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Czarny sportowy samochód marki Audi zaparkowany na asfalcie, z wyeksponowanymi aluminiowymi felgami i niskoprofilowymi oponami, w tle jasnoniebieskie niebo z chmurami.
Standardowo Audi A6 wyposażone jest w skrętną tylną oś.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Zobacz również:

    Ile kosztuje nowe spalinowe Audi A6?

    Czarny samochód osobowy marki Audi zaparkowany na wiejskiej drodze asfaltowej, w tle widoczne liczne turbiny wiatrowe oraz niebieskie niebo z kilkoma chmurami.
    Za Audi A6 z silnikiem spalinowym trzeba zapłacić co najmniej 241 tys. zł. Tyle kosztuje wersja sedan z podstawową jednostką benzynową.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
    Cyfrowy kokpit samochodu prezentujący szczegółowe informacje nawigacyjne, parametry zużycia paliwa, przebyty dystans oraz graficzne przedstawienie pojazdu pośrodku ekranu.
    Przed kierowcą znajduje się wyświetlacz o przekątnej 11,9 cala. Sporo na nim informacji, ale jest bardzo czytelny.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Wnętrze nowoczesnego samochodu osobowego z widoczną deską rozdzielczą, kierownicą, fotelem kierowcy oraz pedałem gazu; ciemna tapicerka i wyraźne przeszycia podkreślają luksusowy i komfortowy charakter pojazdu.
    Spalinowe Audi A6 jest o 7 cm dłuższe od wariantu elektrycznego. Przekłada się to na przestrzeń wewnątrz. Z przodu trudno narzekać na ilość miejsca.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Wnętrze tylnej części samochodu z widocznymi dwoma rzędami siedzeń, ciemną tapicerką, systemem audio oraz dużą ilością miejsca na nogi i nowoczesnymi detalami wykończenia.
    Z tyłu również jest dużo przestrzeni. Pod warunkiem, że nie siadamy na środku. Wówczas komfort będzie zaburzony przez wysoki tunel środkowy.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Otwarty bagażnik samochodu z widoczną siatką zabezpieczającą do przewożenia przedmiotów oraz kieszenią boczną na akcesoria, wnętrze bagażnika jest czyste i przestronne.
    Bagażnik Audi A6 w sedanie mieści do 492 litrów. W kombi z kolei może to być do 503 litrów. Pojemność uzależniona jest jednak od napędu.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Nowoczesny samochód elektryczny podczas ładowania przy stacji ładowania, widoczna ręka osoby podłączającej kabel do portu ładowania pojazdu.
    W trybie elektrycznym Audi A6 z hybrydą plug-in może przejechać do 106 km na jednym ładowaniu.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
    Odświeżone Audi Q7 już w salonachPaweł RygasINTERIA.PL
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?