Jeśli się pojawi, nie gaś silnika. Ta kontrolka oznacza kosztowny problem

Co zrobić, gdy zapali się kontrolka DPF?
Co zrobić, gdy zapali się kontrolka DPF?123123RF/PICSEL

Spis treści:

  1. DPF, FAP i GPF. Jakie są różnice?
  2. Mam problem z DPF. Najczęściej to efekt krótkich przejażdżek po mieście
  3. Kontrolka od DPF. Nie gaś silnika, tylko trzymaj się procedury
  4. Jakie są objawy zapchanego filtra DPF?
  5. Ile kosztuje czyszczenie filtra DPF? Za wymianę filtra cząstek stałych zapłacisz krocie

DPF, FAP i GPF. Jakie są różnice?

  • DPF - suchy filtr, który do dopalania i oczyszczania spalin wykorzystuje temperaturę około 700°C.
  • FAP - tzw. mokry filtr, to rozwiązanie stosowane głównie przez koncern PSA/Stellantis. Do wypalania zanieczyszczeń wykorzystuje specjalny płyn, który pozwala obniżyć temperaturę potrzebną do oczyszczania spalin do około 300°C. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochody wyposażone w FAP lepiej radzą sobie w miejskich warunkach - filtr zapycha się wolniej i bardziej regularnie się wypala, jednak FAP wymaga regularnego dolewania płynu raz na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

Mam problem z DPF. Najczęściej to efekt krótkich przejażdżek po mieście

W niektórych autach na desce może pojawić się komunikat o rozpoczęciu procedury wypalania DPF
W niektórych autach na desce może pojawić się komunikat o rozpoczęciu procedury wypalania DPFinteriaINTERIA.PL

Kontrolka od DPF. Nie gaś silnika, tylko trzymaj się procedury

Zobacz również:

Jakie są objawy zapchanego filtra DPF?

Ile kosztuje czyszczenie filtra DPF? Za wymianę filtra cząstek stałych zapłacisz krocie

Nowy Volkswagen T-Roc po ośmiu latach. Większy i z bogatą paletą napędówINTERIA.PL