Ważny tunel na drodze S3 idzie do zamknięcia. Na kierowców czeka objazd
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała planowane prace serwisowe w tunelach drogowych na odcinku między Bolkowem a Kamienną Górą. W związku z tym, w nocy ze środy na czwartek ekspresowa S3 zostanie tymczasowo zamknięta. Kierowcy będą musieli skorzystać z wyznaczonego objazdu.

Kierowcy podróżujący drogą ekspresową S3 na Dolnym Śląsku muszą przygotować się na duże utrudnienia. Jak informuje GDDKiA, w nocy ze środy na czwartek zamknięte zostaną tunele TS-26 i TS-32, zlokalizowane pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą. Przerwa w ruchu potrwa co najmniej osiem godzin.
Rusza kwartalny serwis tuneli. Kierowców czekają objazdy
Chodzi o planowany kwartalny przegląd i serwis konstrukcji tuneli drogowych, systemów i urządzeń bezpieczeństwa oraz dojazdów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Podczas wykonywania prac serwisowych droga ekspresowa S3 zostanie zamknięta, a na kierowców będzie czekał objazd poprowadzony od węzła Bolków poprzez starą drogę krajową nr 5 do węzła Kamienna Góra Północ.

Na trasie obecni będą funkcjonariusze patrolu drogowego oraz służby odpowiedzialne za informowanie kierowców o zmianach w organizacji ruchu. Objazd ma być oznakowany w sposób czytelny i dobrze widoczny, jednak zachowanie szczególnej ostrożności przez kierowców jest nadal zalecane. Należy liczyć się z możliwością dynamicznych zmian sytuacji, na przykład w razie awarii pojazdu lub wystąpienia kolizji na trasie objazdowej.
Jednocześnie drogowcy przekazują, że na tablicach zmiennej treści pojawiać się będą odpowiednie komunikaty informujące o prowadzonych pracach oraz dostępnych trasach alternatywnych. Dlatego kierowcy powinni uważnie śledzić bieżące zmiany w organizacji ruchu.
Tunel na S3 to jeden z najdłuższych obiektów w Polsce
Przypomnijmy, że tunel TS-26, znajdujący się w ciągu drogi ekspresowej S3, został uznany za najdłuższy w Polsce tunel drogowy wydrążony w skale. Obiekt o długości 2,3 kilometra został oddany do użytku kierowcom pod koniec lipca 2024 roku. Proces drążenia dwóch nitek tunelu, każdej o długości 2300 metrów, zajął górnikom łącznie 444 dni. Prace prowadzone były bez przerwy - przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Łącznie wykonano około trzech tysięcy cykli, obejmujących wiercenie, odstrzał oraz wywóz urobku.
Jak podają drogowcy, w ciągu pierwszych trzech dni od otwarcia tunelu przejechało przez niego aż 24 tys. pojazdów. Wśród nich znalazł się również kierowca, który ustanowił niechlubny rekord, pędząc z prędkością 187 km/h. GDDKiA przypomina, że w tunelu obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h, a nad przestrzeganiem przepisów czuwa system odcinkowego pomiaru prędkości.