Ważny remont obwodnicy Wrocławia wstrzymany. GDDKiA podała powód
4 czerwca ruszył długo wyczekiwany remont cząstkowy nawierzchni na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia między węzłami Wrocław Zachód i Psie Pole. Pierwszy etap prac miał potrwać do końca czerwca, jednak – jak poinformowali drogowcy – tymczasowo prace zostały wstrzymane. Co jest powodem?

W skrócie
- Remont cząstkowy nawierzchni Autostradowej Obwodnicy Wrocławia ruszył 4 czerwca, lecz musiał zostać tymczasowo wstrzymany ze względu na niekorzystne warunki pogodowe.
- Prace obejmują naprawę odcinków w rejonie 15 dylatacji i zostały podzielone na dwa etapy, by zminimalizować utrudnienia dla kierowców.
- Remont spowodował znaczne korki i wydłużenie czasu przejazdu, ale według GDDKiA działania są konieczne dla poprawy komfortu jazdy i przedłużenia żywotności nawierzchni.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Zaledwie kilka dni po rozpoczęciu prac naprawczych na obu jezdniach Autostradowej Obwodnicy Wrocławia konieczne było ich wstrzymanie. Przyczyną przerwy, jak informują drogowcy, są niekorzystne warunki pogodowe, które mogłyby utrudniać kontynuowanie robót. Choć nie wskazano jednoznacznie, jakie czynniki atmosferyczne stanowią zagrożenie, wszystko wskazuje na to, że chodzi o prognozowane na najbliższe dni burze i opady deszczu w rejonie Wrocławia.
Kiedy znów ruszą prace na obwodnicy Wrocławia?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że prace na obu jezdniach Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zostaną wznowione tuż po nadchodzącym weekendzie. Remont obejmie nawierzchnię w rejonie 15 dylatacji, czyli specjalnych szczelin konstrukcyjnych, które umożliwiają kompensowanie zmian długości materiału wywołanych wahaniami temperatury i intensywnym ruchem. Aby ograniczyć utrudnienia i utrzymać możliwie płynny ruch pojazdów, roboty podzielono na dwa etapy.
W ramach obecnie realizowanego pierwszego etapu prac zamknięto dwa pasy ruchu - awaryjny oraz prawy. W następnych dniach rozpocznie się druga faza robót, obejmująca pas środkowy oraz lewy, określany również jako "szybki". Prace będą prowadzone wyłącznie w ciągu dnia, od poniedziałku do piątku. Taki harmonogram ma na celu nie tylko maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa ekip drogowych, lecz również usprawnienie dostaw materiałów niezbędnych do prowadzenia inwestycji. Co więcej, dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest ograniczenie utrudnień dla kierowców podróżujących w weekendy.
Remont na AOW doprowadził do korków. Kierowcy szukali objazdów
Niestety już w pierwszych dniach od rozpoczęcia remontu, kierowcy zgłaszali, że ruch na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia w kierunku z południa na północ (od Bielan Wrocławskich w kierunku Warszawy) odbywał się w iście żółwim tempie. W porach wzmożonego ruchu samochodowego, czas przejazdu wydłużył się o kilkanaście minut. W konsekwencji kierowcy szukali alternatywnej trasy przejazdu w mieście, przez co zakorkowana została cała zachodnia strona Wrocławia.
Drogowcy przekonują, że prace na AOW są konieczne
GDDKiA uspokaja jednak i podkreśla, że prace na wspomnianym odcinku są konieczne i wynikają z przepisów bieżącego utrzymania infrastruktury drogowej. Prace mają na celu nie tylko poprawę komfortu jazdy, ale również przedłużenie żywotności nawierzchni obwodnicy. Ich całkowity koszt oszacowano na około 300 tys. złotych.