Jest umowa na obwodnicę Serocka. Wspomoże dojazd do autostrady A1

GDDKiA poinformowała o podpisaniu umowy na zaprojektowanie oraz wybudowanie obwodnicy Serocka. Pozwoli ona na odciążenie miasta z ruchu tranzytowego, zmierzającego do autostrady A1.

GDDKiA podpisała umowę na budowę obwodnicy Serocka (fot. ilustracyjne)
GDDKiA podpisała umowę na budowę obwodnicy Serocka (fot. ilustracyjne)Krzysztof NalewajkoGDDKiA

Jest umowa na budowę obwodnicy Serocka

Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą na projekt i budowę obwodnicy Srocka. To pierwszy kontrakt dotyczący powstania nowej trasy w woj. łódzkim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Wartość inwestycji to 81,2 mln zł.

Obwodnica Srocka w pow. piotrkowskim powstanie w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych nr 12 i 91 na odcinku między węzłem autostradowym Tuszyn i Piotrkowem Trybunalskim. Obwodnica ominie Srock od strony zachodniej i pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miejscowości.

Nowa trasa będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości
poinformował rzecznik łódzkiej GDDKiA Maciej Zalewski.

Wykonawca na realizację inwestycji ma 34 miesiące, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Do okresu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (16 grudnia - 15 marca).

Mapa przebiegu planowanej obwodnicy SerockaGDDKiA

Obwodnica Serocka ułatwi dojazd do autostrady A1

Obecnie liczba samochodów przejeżdżających przez Srock każdej doby przekracza 20 tysięcy. Tak duże natężenie ruchu spowodowane jest bliskością autostrady A1 i powstającymi w jej bezpośrednim sąsiedztwie centrów logistycznych, do których dojazd stanowi DK12/91.

"Budowa nowej trasy będzie więc stanowiła nie tylko znaczącą poprawę warunków i komfortu życia dla mieszkańców, w związku z obniżeniem poziomu hałasu czy emisji spalin, ale przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa. W bezpośrednim sąsiedztwie drogi, poza gęstą zabudową mieszkalną, znajdują się bowiem szkoła, sklepy, liczne punkty usługowe i kościół. Z kolei dla przewoźników, którzy nie będą musieli już jechać przez ciasne i zatłoczone centrum miejscowości, nowa trasa oznacza skrócenie czasu przejazdu i oszczędność paliwa" - dodał Zalewski.

To pierwsza z pięciu tras w województwie łódzkim, objętych rządowym Programem budowy 100 obwodnic, która przeszła do etapu realizacji. Cztery pozostałe to obwodnice Błaszek w ciągu DK12, Brzezin w ciągu DK72, Łowicza w ciągu DK14/92/70 oraz Wielunia w ciągu DK45. Są one na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych.

197 KM i 7 lat gwarancji za 98 tys. zł. Sprawdzany nowe MG ZS hybryd+INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?