Jest umowa na obwodnicę Serocka. Wspomoże dojazd do autostrady A1
GDDKiA poinformowała o podpisaniu umowy na zaprojektowanie oraz wybudowanie obwodnicy Serocka. Pozwoli ona na odciążenie miasta z ruchu tranzytowego, zmierzającego do autostrady A1.

Jest umowa na budowę obwodnicy Serocka
Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą na projekt i budowę obwodnicy Srocka. To pierwszy kontrakt dotyczący powstania nowej trasy w woj. łódzkim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Wartość inwestycji to 81,2 mln zł.
Obwodnica Srocka w pow. piotrkowskim powstanie w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych nr 12 i 91 na odcinku między węzłem autostradowym Tuszyn i Piotrkowem Trybunalskim. Obwodnica ominie Srock od strony zachodniej i pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miejscowości.
Nowa trasa będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości
Wykonawca na realizację inwestycji ma 34 miesiące, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Do okresu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (16 grudnia - 15 marca).

Obwodnica Serocka ułatwi dojazd do autostrady A1
Obecnie liczba samochodów przejeżdżających przez Srock każdej doby przekracza 20 tysięcy. Tak duże natężenie ruchu spowodowane jest bliskością autostrady A1 i powstającymi w jej bezpośrednim sąsiedztwie centrów logistycznych, do których dojazd stanowi DK12/91.
"Budowa nowej trasy będzie więc stanowiła nie tylko znaczącą poprawę warunków i komfortu życia dla mieszkańców, w związku z obniżeniem poziomu hałasu czy emisji spalin, ale przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa. W bezpośrednim sąsiedztwie drogi, poza gęstą zabudową mieszkalną, znajdują się bowiem szkoła, sklepy, liczne punkty usługowe i kościół. Z kolei dla przewoźników, którzy nie będą musieli już jechać przez ciasne i zatłoczone centrum miejscowości, nowa trasa oznacza skrócenie czasu przejazdu i oszczędność paliwa" - dodał Zalewski.
To pierwsza z pięciu tras w województwie łódzkim, objętych rządowym Programem budowy 100 obwodnic, która przeszła do etapu realizacji. Cztery pozostałe to obwodnice Błaszek w ciągu DK12, Brzezin w ciągu DK72, Łowicza w ciągu DK14/92/70 oraz Wielunia w ciągu DK45. Są one na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych.