Peugeot 207

Środa, 9 sierpnia 2023 (12:08) Aktualizacja Wtorek, 9 stycznia 2024 (14:31)
Peugeot 207 to przedstawiciel klasy B koncernu PSA. Jest zarazem następcą Peugeota 206 – bardzo popularnego samochodu tej samej klasy, produkowanego od 1998 do 2009 roku. Peugeot 207 to auto typowo miejskie – zgrabne, żwawe i tanie w utrzymaniu, a przy tym także dostępne w korzystnej cenie. Model był produkowany przez sześć lat: od 2006 do 2012 roku.
Peugeot 207 - najważniejsze informacje
Peugeot 207 został zaprezentowany w 2006 roku. /National Motor Museum/Heritage Images/Getty Images /

Peugeot 207 - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2006

  • Zakończenie produkcji:

    2012

Peugeot 207. Co to za samochód?

Historia aut miejskich marki Peugeot jest bardzo bogata, gdyż koncern ten tak naprawdę właśnie w nich widzi swój najważniejszy rynek zbytu. Fakt ten zresztą nie powinien nikogo dziwić. Koncern PSA (teraz Stellantis) oferuje swoje samochody głównie na rynek europejski, na którym to małe hatchbacki i crossovery są zdecydowanie najpopularniejsze.

Peugeot 207 jest następcą znanego i lubianego modelu 206, od którego różni go bardzo wiele rozmaitych detali i szczegółów. Na tyle dużo, że marka Peugeot zdecydowała się na wprowadzenie do gamy nowego modelu, a nie uaktualnianie poprzednika. Auto występowało, podobnie jak poprzednik, w dwóch nadwoziach – 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy hatchback. Później do gamy dołączyły także dwie skrajnie różne konstrukcje: model SW, czyli kombi, mające znacznie większy bagażnik, oraz CC – niewielki kabriolet o raczej sportowym charakterze.

Peugeot 207 – generacje

Pierwsza generacja Peugeota 207 (2006-2012) – Peugeot 207 został zaprezentowany w 2006 roku i spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony klientów. Nie jest to bynajmniej nic dziwnego, ponieważ koncepcja tego auta była większości z nich doskonale znana z poprzednika. Auto różniło się od niego przede wszystkim wielkością. Wnętrze stało się przestronniejsze i bardziej komfortowe w codziennym użytkowaniu, było wizualnie atrakcyjne i interesujące. 

Duża atrapa chłodnicy oraz podłużne, zachodzące aż na nadkole światła przednie, miały spory wpływ na sprzedaż. Ta z całą pewnością przerosła oczekiwania nawet samych akcjonariuszy koncernu PSA. Auto swego czasu było jednym z najlepiej sprzedających się w swojej klasie, tuż po Volkswagenie Golfie. W 2009 roku doszło do liftingu, w ramach którego dostosowano cały pas przedni do ówczesnych oczekiwań klientów względem stylistyki. Zmieniono także tylne światła.

Peugeot 207 – dane techniczne

  • Pierwsza Peugeota 207 (2006-2012) – pojemność silników: 1,4-1,6 l; moc silników: 68-174 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b.

Peugeot 207 – ciekawostki

Samochód przy niewielkich wymiarach zewnętrznych – od 404 do 416 cm długości i 175 cm szerokości, cechował się także niewielką wagą. Ta wynosiła, zależnie od wariantu, około 1200 kg. W rezultacie można było nim z łatwością manewrować po ciasnych parkingach, a przy tym także spalać stosunkowo niewielkie ilości paliwa. 

Osiągi również były w pełni satysfakcjonujące, szczególnie jak na auto podróżujące głównie po mieście. Przy mocy 68 KM Peugeot 207 przyspieszał do „setki” w 15,1 s, podczas gdy w wersji najmocniejszej o mocy 175 KM – w jedynie 7,1 s. Chodzi tutaj o odmianę RC – najmocniejszą i najbardziej elastyczną, prawdziwą gratkę na rynku wtórnym. 

Peugeot 207 – opinie kierowców

Peugeot 207 konkurował z wieloma samochodami innych producentów, w tym ze Skodą Fabią, Volkswagenem Polo czy Fiatem Punto. Nie dziwi zatem fakt, że aby być w stanie z nimi wygrać, auto powinno charakteryzować się wysoką bezawaryjnością i dobrymi osiągami przy niskim spalaniu. Tak też się stało. Użytkownicy Peugeotów 207 zauważają oszczędną eksploatację i minimalną liczbę pozaprogramowych napraw. Większość z nich dotyczy raczej niewielkich detali, które – choć irytujące – są niezbyt drogie w naprawie. Pozytywnie oceniane są silniki oraz układ zawieszenia i skrzynie biegów.

Peugeot 207 - Wiadomości

  • Polak wiceliderem ME. To ten bardzo bogaty!

    Polak wiceliderem ME. To ten bardzo bogaty!

    Poniedziałek, 9 lipca 2012 (08:31)
    Michał Sołowow (Peugeot 207 S2000) zajął piąte miejsce w Rajdzie Bosforu i awansował na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej samochodowych mistrzostw Europy.
  • Croatia Rally. Polacy tuż za podium

    Croatia Rally. Polacy tuż za podium

    Niedziela, 27 maja 2012 (21:51)
    Michał Sołowow i Maciek Baran (Peugeot 207 S2000) zajęli 4 miejsce w Croatia Rally - trzeciej rundzie rajdowych Mistrzostw Europy.
  • 50 kilometrów bez wspomagania

    50 kilometrów bez wspomagania

    Niedziela, 22 kwietnia 2012 (17:40)
    Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) zajęli 14 miejsce w klasyfikacji generalnej 36. Rajdu Mille Miglia - drugiej rundy tegorocznych Mistrzostw Europy.
  • Reklama
  • Francuz leje naszych mistrzów nawet na "Barbórce"

    Francuz leje naszych mistrzów nawet na "Barbórce"

    Sobota, 3 grudnia 2011 (21:01)
    Trzykrotny mistrz Polski Francuz Bryan Bouffier jadący Peugeotem 207 S2000 wygrał w sobotę w Warszawie 49. Rajd Barbórka, imprezę tradycyjnie rozgrywaną na zakończenie sezonu...
  • Łapie "kapcie", ale i tak wygrywa z naszymi

    Łapie "kapcie", ale i tak wygrywa z naszymi

    Niedziela, 4 września 2011 (19:01)
    Trzykrotny mistrz kraju i lider klasyfikacji generalnej w tegorocznym sezonie Francuz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) wygrał w Kłodzku 21. Rajd Dolnośląski stanowiący piątą rundę...
  • Francuz znowu leje naszych mistrzów kierownicy

    Francuz znowu leje naszych mistrzów kierownicy

    Niedziela, 12 czerwca 2011 (20:33)
    Były trzykrotny mistrz Polski Francuz Bryan Bouffier (peugeot 207 S2000) wygrał 26. Rajd Karkonoski, trzecią rundę mistrzostw kraju. Impreza wróciła do kalendarza po rocznej przerwie.
  • Reklama
  • Mistrz Polski wygrał Monte Carlo

    Mistrz Polski wygrał Monte Carlo

    Sobota, 22 stycznia 2011 (10:17)
    Trzykrotny mistrz Polski w latach 2007-2009 i aktualny mistrz Francji Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) wygrał 79. Rajd Monte Carlo.
  • Kubica wjechał w pole

    Kubica wjechał w pole

    Niedziela, 31 października 2010 (18:27)
    Robert Kubica z pilotem Jakubem Gerberem jadący Renault Clio S1600 zajęli trzecie miejsce we włoskim rajdzie Trofeo Maremma, ostatniej rundzie cyklu IRC Trophy 2010. Wygrał Włoch Andrea...