Peugeot 207

Środa, 9 sierpnia 2023 (12:08) Aktualizacja Wtorek, 9 stycznia 2024 (14:31)
Peugeot 207 to przedstawiciel klasy B koncernu PSA. Jest zarazem następcą Peugeota 206 – bardzo popularnego samochodu tej samej klasy, produkowanego od 1998 do 2009 roku. Peugeot 207 to auto typowo miejskie – zgrabne, żwawe i tanie w utrzymaniu, a przy tym także dostępne w korzystnej cenie. Model był produkowany przez sześć lat: od 2006 do 2012 roku.
Peugeot 207 - najważniejsze informacje
Peugeot 207 został zaprezentowany w 2006 roku. /National Motor Museum/Heritage Images/Getty Images /

Peugeot 207 - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2006

  • Zakończenie produkcji:

    2012

Peugeot 207. Co to za samochód?

Historia aut miejskich marki Peugeot jest bardzo bogata, gdyż koncern ten tak naprawdę właśnie w nich widzi swój najważniejszy rynek zbytu. Fakt ten zresztą nie powinien nikogo dziwić. Koncern PSA (teraz Stellantis) oferuje swoje samochody głównie na rynek europejski, na którym to małe hatchbacki i crossovery są zdecydowanie najpopularniejsze.

Peugeot 207 jest następcą znanego i lubianego modelu 206, od którego różni go bardzo wiele rozmaitych detali i szczegółów. Na tyle dużo, że marka Peugeot zdecydowała się na wprowadzenie do gamy nowego modelu, a nie uaktualnianie poprzednika. Auto występowało, podobnie jak poprzednik, w dwóch nadwoziach – 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy hatchback. Później do gamy dołączyły także dwie skrajnie różne konstrukcje: model SW, czyli kombi, mające znacznie większy bagażnik, oraz CC – niewielki kabriolet o raczej sportowym charakterze.

Peugeot 207 – generacje

Pierwsza generacja Peugeota 207 (2006-2012) – Peugeot 207 został zaprezentowany w 2006 roku i spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony klientów. Nie jest to bynajmniej nic dziwnego, ponieważ koncepcja tego auta była większości z nich doskonale znana z poprzednika. Auto różniło się od niego przede wszystkim wielkością. Wnętrze stało się przestronniejsze i bardziej komfortowe w codziennym użytkowaniu, było wizualnie atrakcyjne i interesujące. 

Duża atrapa chłodnicy oraz podłużne, zachodzące aż na nadkole światła przednie, miały spory wpływ na sprzedaż. Ta z całą pewnością przerosła oczekiwania nawet samych akcjonariuszy koncernu PSA. Auto swego czasu było jednym z najlepiej sprzedających się w swojej klasie, tuż po Volkswagenie Golfie. W 2009 roku doszło do liftingu, w ramach którego dostosowano cały pas przedni do ówczesnych oczekiwań klientów względem stylistyki. Zmieniono także tylne światła.

Peugeot 207 – dane techniczne

  • Pierwsza Peugeota 207 (2006-2012) – pojemność silników: 1,4-1,6 l; moc silników: 68-174 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b.

Peugeot 207 – ciekawostki

Samochód przy niewielkich wymiarach zewnętrznych – od 404 do 416 cm długości i 175 cm szerokości, cechował się także niewielką wagą. Ta wynosiła, zależnie od wariantu, około 1200 kg. W rezultacie można było nim z łatwością manewrować po ciasnych parkingach, a przy tym także spalać stosunkowo niewielkie ilości paliwa. 

Osiągi również były w pełni satysfakcjonujące, szczególnie jak na auto podróżujące głównie po mieście. Przy mocy 68 KM Peugeot 207 przyspieszał do „setki” w 15,1 s, podczas gdy w wersji najmocniejszej o mocy 175 KM – w jedynie 7,1 s. Chodzi tutaj o odmianę RC – najmocniejszą i najbardziej elastyczną, prawdziwą gratkę na rynku wtórnym. 

Peugeot 207 – opinie kierowców

Peugeot 207 konkurował z wieloma samochodami innych producentów, w tym ze Skodą Fabią, Volkswagenem Polo czy Fiatem Punto. Nie dziwi zatem fakt, że aby być w stanie z nimi wygrać, auto powinno charakteryzować się wysoką bezawaryjnością i dobrymi osiągami przy niskim spalaniu. Tak też się stało. Użytkownicy Peugeotów 207 zauważają oszczędną eksploatację i minimalną liczbę pozaprogramowych napraw. Większość z nich dotyczy raczej niewielkich detali, które – choć irytujące – są niezbyt drogie w naprawie. Pozytywnie oceniane są silniki oraz układ zawieszenia i skrzynie biegów.

Peugeot 207 - Wiadomości

  • Używany Peugeot 207 (2006-2012) - opinie użytkowników

    Używany Peugeot 207 (2006-2012) - opinie użytkowników

    Niedziela, 23 kwietnia 2017 (00:20)
    Mały bestseller z Francji praktycznie nie ma poważnych słabych punktów.
  • 10 pewniaków do 20 tysięcy złotych. Część 3

    10 pewniaków do 20 tysięcy złotych. Część 3

    Środa, 18 marca 2015 (14:36)
    Prestiż na dalszym planie: wybieramy 10 samochodów w cenie do 20 tys. zł‚ które łączy to‚ że ich zakup z rynku wtórnego nie przypomina spaceru po polu minowym‚ a eksploatacja nie...
  • Używany Peugeot 207 (2006-2012)

    Używany Peugeot 207 (2006-2012)

    Środa, 2 lipca 2014 (13:30)
    Nie był tak przebojowy jak Peugeot 206, ale technicznie to bardzo udane auto w atrakcyjnej cenie. Dodatkowym plusem modelu 207 są aż cztery wersje nadwozia.
  • Reklama
  • Typowe usterki z sieci

    Typowe usterki z sieci

    Środa, 7 maja 2014 (20:30)
    Internetowe fora to dobre źródło informacji o typowych usterkach aut i sposobach ich usuwania. Uwaga! Niektóre pomysły forumowiczów mogą okazać się szkodliwe.
  • Diesel kontra benzyna

    Diesel kontra benzyna

    Piątek, 2 maja 2014 (19:30)
    Czy wyrównanie cen benzyny i oleju napędowego oznacza początek końca diesli na rynku wtórnym? Analizujemy temat na przykładach popularnych aut używanych.
  • Używane: Peugeot 207, Renault Clio III

    Używane: Peugeot 207, Renault Clio III

    Środa, 27 marca 2013 (14:00)
    Renault Clio III stawia na komfort, Peugeot 207 jest zestrojony raczej sportowo. Oba modele to atrakcyjne propozycje za około 20 tys. zł.
  • Reklama
  • Polak wiceliderem ME. To ten bardzo bogaty!

    Polak wiceliderem ME. To ten bardzo bogaty!

    Poniedziałek, 9 lipca 2012 (08:31)
    Michał Sołowow (Peugeot 207 S2000) zajął piąte miejsce w Rajdzie Bosforu i awansował na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej samochodowych mistrzostw Europy.
  • Croatia Rally. Polacy tuż za podium

    Croatia Rally. Polacy tuż za podium

    Niedziela, 27 maja 2012 (21:51)
    Michał Sołowow i Maciek Baran (Peugeot 207 S2000) zajęli 4 miejsce w Croatia Rally - trzeciej rundzie rajdowych Mistrzostw Europy.