Peugeot 207
Środa, 9 sierpnia 2023 (12:08)
Aktualizacja Wtorek, 9 stycznia 2024 (14:31)
Peugeot 207 to przedstawiciel klasy B koncernu PSA. Jest zarazem następcą Peugeota 206 – bardzo popularnego samochodu tej samej klasy, produkowanego od 1998 do 2009 roku. Peugeot 207 to auto typowo miejskie – zgrabne, żwawe i tanie w utrzymaniu, a przy tym także dostępne w korzystnej cenie. Model był produkowany przez sześć lat: od 2006 do 2012 roku.
Peugeot 207 - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2006
-
Zakończenie produkcji:
2012
Peugeot 207. Co to za samochód?
Historia aut miejskich marki Peugeot jest bardzo bogata, gdyż koncern ten tak naprawdę właśnie w nich widzi swój najważniejszy rynek zbytu. Fakt ten zresztą nie powinien nikogo dziwić. Koncern PSA (teraz Stellantis) oferuje swoje samochody głównie na rynek europejski, na którym to małe hatchbacki i crossovery są zdecydowanie najpopularniejsze.
Peugeot 207 jest następcą znanego i lubianego modelu 206, od którego różni go bardzo wiele rozmaitych detali i szczegółów. Na tyle dużo, że marka Peugeot zdecydowała się na wprowadzenie do gamy nowego modelu, a nie uaktualnianie poprzednika. Auto występowało, podobnie jak poprzednik, w dwóch nadwoziach – 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy hatchback. Później do gamy dołączyły także dwie skrajnie różne konstrukcje: model SW, czyli kombi, mające znacznie większy bagażnik, oraz CC – niewielki kabriolet o raczej sportowym charakterze.
Peugeot 207 – generacje
Pierwsza generacja Peugeota 207 (2006-2012) – Peugeot 207 został zaprezentowany w 2006 roku i spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony klientów. Nie jest to bynajmniej nic dziwnego, ponieważ koncepcja tego auta była większości z nich doskonale znana z poprzednika. Auto różniło się od niego przede wszystkim wielkością. Wnętrze stało się przestronniejsze i bardziej komfortowe w codziennym użytkowaniu, było wizualnie atrakcyjne i interesujące.
Duża atrapa chłodnicy oraz podłużne, zachodzące aż na nadkole światła przednie, miały spory wpływ na sprzedaż. Ta z całą pewnością przerosła oczekiwania nawet samych akcjonariuszy koncernu PSA. Auto swego czasu było jednym z najlepiej sprzedających się w swojej klasie, tuż po Volkswagenie Golfie. W 2009 roku doszło do liftingu, w ramach którego dostosowano cały pas przedni do ówczesnych oczekiwań klientów względem stylistyki. Zmieniono także tylne światła.
Peugeot 207 – dane techniczne
- Pierwsza Peugeota 207 (2006-2012) – pojemność silników: 1,4-1,6 l; moc silników: 68-174 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b.
Peugeot 207 – ciekawostki
Samochód przy niewielkich wymiarach zewnętrznych – od 404 do 416 cm długości i 175 cm szerokości, cechował się także niewielką wagą. Ta wynosiła, zależnie od wariantu, około 1200 kg. W rezultacie można było nim z łatwością manewrować po ciasnych parkingach, a przy tym także spalać stosunkowo niewielkie ilości paliwa.
Osiągi również były w pełni satysfakcjonujące, szczególnie jak na auto podróżujące głównie po mieście. Przy mocy 68 KM Peugeot 207 przyspieszał do „setki” w 15,1 s, podczas gdy w wersji najmocniejszej o mocy 175 KM – w jedynie 7,1 s. Chodzi tutaj o odmianę RC – najmocniejszą i najbardziej elastyczną, prawdziwą gratkę na rynku wtórnym.
Peugeot 207 – opinie kierowców
Peugeot 207 konkurował z wieloma samochodami innych producentów, w tym ze Skodą Fabią, Volkswagenem Polo czy Fiatem Punto. Nie dziwi zatem fakt, że aby być w stanie z nimi wygrać, auto powinno charakteryzować się wysoką bezawaryjnością i dobrymi osiągami przy niskim spalaniu. Tak też się stało. Użytkownicy Peugeotów 207 zauważają oszczędną eksploatację i minimalną liczbę pozaprogramowych napraw. Większość z nich dotyczy raczej niewielkich detali, które – choć irytujące – są niezbyt drogie w naprawie. Pozytywnie oceniane są silniki oraz układ zawieszenia i skrzynie biegów.
Peugeot 207 - Wiadomości
-
Polak wiceliderem ME. To ten bardzo bogaty!
Poniedziałek, 9 lipca 2012 (08:31)Michał Sołowow (Peugeot 207 S2000) zajął piąte miejsce w Rajdzie Bosforu i awansował na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej samochodowych mistrzostw Europy. -
Croatia Rally. Polacy tuż za podium
Niedziela, 27 maja 2012 (21:51)Michał Sołowow i Maciek Baran (Peugeot 207 S2000) zajęli 4 miejsce w Croatia Rally - trzeciej rundzie rajdowych Mistrzostw Europy. -
50 kilometrów bez wspomagania
Niedziela, 22 kwietnia 2012 (17:40)Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) zajęli 14 miejsce w klasyfikacji generalnej 36. Rajdu Mille Miglia - drugiej rundy tegorocznych Mistrzostw Europy. -
Francuz leje naszych mistrzów nawet na "Barbórce"
Sobota, 3 grudnia 2011 (21:01)Trzykrotny mistrz Polski Francuz Bryan Bouffier jadący Peugeotem 207 S2000 wygrał w sobotę w Warszawie 49. Rajd Barbórka, imprezę tradycyjnie rozgrywaną na zakończenie sezonu... -
Łapie "kapcie", ale i tak wygrywa z naszymi
Niedziela, 4 września 2011 (19:01)Trzykrotny mistrz kraju i lider klasyfikacji generalnej w tegorocznym sezonie Francuz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) wygrał w Kłodzku 21. Rajd Dolnośląski stanowiący piątą rundę... -
Francuz znowu leje naszych mistrzów kierownicy
Niedziela, 12 czerwca 2011 (20:33)Były trzykrotny mistrz Polski Francuz Bryan Bouffier (peugeot 207 S2000) wygrał 26. Rajd Karkonoski, trzecią rundę mistrzostw kraju. Impreza wróciła do kalendarza po rocznej przerwie. -
Mistrz Polski wygrał Monte Carlo
Sobota, 22 stycznia 2011 (10:17)Trzykrotny mistrz Polski w latach 2007-2009 i aktualny mistrz Francji Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) wygrał 79. Rajd Monte Carlo. -
Kubica wjechał w pole
Niedziela, 31 października 2010 (18:27)Robert Kubica z pilotem Jakubem Gerberem jadący Renault Clio S1600 zajęli trzecie miejsce we włoskim rajdzie Trofeo Maremma, ostatniej rundzie cyklu IRC Trophy 2010. Wygrał Włoch Andrea...