Legendarna polska marka wróci na drogi. Tak wygląda nowa Nysa - to nie żart

Jeżdzące prototypy Nysy z Nysa Zakład Pojazdów S.A
Jeżdzące prototypy Nysy z Nysa Zakład Pojazdów S.AInformacja prasowa (moto)

Nowa Nysa teraz z Wrocławia

Z dzieciństwa pamiętam popularne Nyski praktycznie wszędzie - jako pojazdy dostawcze do sklepów, pojazdy warsztatowe, miniautobusy, karetki pogotowia, warianty milicyjne. Wielość kompletacji i zastosowań. Postanowiłem więc tę markę reaktywować. W wyniku udanych negocjacji nabyłem prawa do jej używania. Zatem po latach Nyska ma szansę wrócić na rynek jako samochód dostawczy - oczywiście nowoczesny a nawet przyszłościowy, całkowicie odpowiadający współczesnym wymogom w tej materii - mówi w rozmowie z Interią Robert Smirnow - założyciel Nysa Zakład Pojazdów S.A.
Prototypy Nysy z Nysa Zakład Pojazdów S.A
Prototypy Nysy z Nysa Zakład Pojazdów S.AInformacja prasowa (moto)

Nysa wróci z zaświatów? Dwa prototypy już jeżdżą

  • "Nysa. Ultralekki modularny pojazd ciężarowy zasilany energią elektryczną" - wartość projektu wyniosła 9 442 544 zł, w tym wkład własny firmy Nysa Zakład Pojazdów S.A. to 2 244 945,20 zł,
  • "Uniwersalny elektryczny zestaw napędowy do pojazdów elektrycznych z modułowym zasobnikiem baterii (eKIT)" - wartość projektu oszacowano na kwotę 7 467 001,00 zł, w tym wkład własny Nysa Zakład Pojazdów SA to 1 875 401,89 zł.

Tak wygląda nowa Nysa. Projekt jest dużo dalej niż Izera

Platforma polskiego elektrycznego samochodu dostawczego Nysa z Nysa Zakład Pojazdów S.A
Platforma polskiego elektrycznego samochodu dostawczego Nysa z Nysa Zakład Pojazdów S.AInformacja prasowa (moto)
  • zawieszenia,
  • hamulcowy,
  • kierowniczy,
  • napędowy wraz z bateriami trakcyjnymi wysokiego napięcia.

Nysa wróci na polskie drogi? Trwają prace nad homologacją

Kabina z rur stalowych to cecha prototypów. Firma opracowuje właśnie docelowe rozwiązanie
Kabina z rur stalowych to cecha prototypów. Firma opracowuje właśnie docelowe rozwiązanie Informacja prasowa (moto)
Mamy m.in. dwie polskie kluczowe składowe - silnik trakcyjny oraz baterie. Dodam też, że są to komponenty o przodujących dzisiaj na rynku parametrach użytkowych. Więc polskie nie musi znaczyć wcale gorsze, a - wręcz przeciwnie - lepsze czy wręcz najlepsze - dodaje Smirnow.

Nowa Nysa w szczegółach. Z Polski nie tylko rama

Prototyp nowej Nysy z Wrocławia w czasie testów
Prototyp nowej Nysy z Wrocławia w czasie testówInformacja prasowa (moto)

Nysa z Wrocławia. Jaka moc i moment obrotowy?

eKIT czyli uniwersalny elektryczny zestaw napędowy do pojazdów elektrycznych
eKIT czyli uniwersalny elektryczny zestaw napędowy do pojazdów elektrycznych Informacja prasowa (moto)

Nowa Nysa z Wrocławia. Jaki zasięg i pojemność akumulatorów?

Prototyp Nysy z Wrocławia na targach w Poznaniu
Prototyp Nysy z Wrocławia na targach w PoznaniuInformacja prasowa (moto)

Nowa Nysa - masa i ładowność

W tym zakresie współpracujemy z dwoma ich renomowanymi polskimi wytwórcami - firmami BMZ i Grupą WB, tą drugą niezwykle znaną jako renomowany gracz na rynku zbrojeniowym. Co więcej, baterie mogą być szeroko i głęboko skalowalne, tak jak tego wymaga dany użytkownik - tłumaczy Smirnow.

Marka Nysa wróci na drogi? Jakie są plany na przyszłość?

Funkcjonujemy na konkretnym rynku i w związku z tym musimy odpowiadać na notowane na nim trendy. Obecną sprzedaż pojazdów elektrycznych podzieliłbym ideowo na trzy zasadnicze moduły - same pojazdy, usługi finansowe oraz usługi wspierające eksploatację i biznes klientów. My jesteśmy dostawcą tego pierwszego modułu. W przypadku dwóch kolejnych oprzemy się na sprawdzonych partnerach zewnętrznych. Chcemy bowiem - jak konkurenci - proponować produkt dojrzały i kompletny - tłumaczy w rozmowie z Interią Robert Smirnow.

Kiedy nowa Nysa trafi do produkcji?

Prototyp Nysy z Wrocławia w czasie testów
Prototyp Nysy z Wrocławia w czasie testów Informacja prasowa (moto)
Na razie mamy jeżdżące prototypy. Na tym etapie planujemy, że komercjalizacja nastąpi za około dwa lata. Pierwsze egzemplarze będą powstawać w naszym zakładzie we Wrocławiu. Wraz z wzrostem produkcji nie jest wykluczone przeniesienie wytwarzania w inne miejsce. Obecnie stanowi to przedmiot wnikliwych analiz - dodaje Smirnow.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?