W Zgorzelcu powstała pierwsza polska platforma dla pojazdów elektrycznych

Projekt plaftormy dla elektrycznych pojazdów dostawczych Innovation AG ze Zgorzelca
Projekt plaftormy dla elektrycznych pojazdów dostawczych Innovation AG ze Zgorzelca.

Co to jest platforma dla samochodu?

Zobacz również:

    Innovation AG - setki tysięcy kilometrów na prądzie

    Sokół 4x4 z Innovation AG
    Sokół 4x4 z Innovation AG.

    Zobacz również:

      e-Van z NCBiR - prawdziwy polski samochód elektryczny

      Jeden z pojazdów dostawczych przerobionych na napęd elektryczny w Innovation AG
      Jeden z pojazdów dostawczych przerobionych na napęd elektryczny w Innovation AG.
      Zaprojektowaliśmy całkowicie nowe auto, z własną ramą, własną kabiną i własnym zawieszaniem. Nasi konstruktorzy opracowali też autorski system zarządzania pojazdem. Można powiedzieć, że polski startup z tłem rajdowym i klastrowym, przy wsparciu NCBiR, stworzył projekt gotowy do komercjalizacji - tłumaczy w rozmowie z Interią Albert Grysczuk prezes Innovation AG.
      e-VAN według projektu Innovation AG. .

      ORZEŁ czyli polska platforma dla samochodów elektrycznych ze Zgorzelca

      Prace nad stworzeniem platformy EAGLE - fot. Innovation AG
      Prace nad stworzeniem platformy EAGLE - fot. Innovation AG.
      Projekt zawieszenia osi przedniej z wykorzystaniem platformy Innovation AG
      Projekt zawieszenia osi przedniej z wykorzystaniem platformy Innovation AG .
      • Electric - platforma jest przeznaczona dla elektrycznych vanów i pozwala na zamontowanie baterii o pojemności od 60 do 110 kwh. Pojazdy na platformie Innovation AG mają być wyposażone w technologie vehicle-to-grid (V2G), vehicle-to-vehicle (V2V) oraz vehicle-to-infrastracture (V2I), które pozwalają na oddanie przez pojazd energii do domu, innego pojazdu lub nawet wymianę danych z infrastrukturą drogową - sygnalizacją świetlną i informacją o natężeniu ruchu.
      • Automotive - platforma obecnie przeznaczona jest dla pojazdów dostawczych z kategorii N1 o napędzie na przednią oś. Została jednak zaprojektowana w taki sposób, by można ją było stosować w cięższych pojazdach z kategorii N2 oraz z napędem 4x4.
      • General - uniwersalna konstrukcja pozwala na zbudowanie na niej dowolnego pojazdu zadaniowego. Poza standardowym vanem, na platformie Innovation AG może powstać nadwozie karetki, straży pożarnej, samochodu policyjnego, a nawet otwarta zabudowa z dźwigiem.
      • Light - platforma wyróżnia się wyjątkowo niską masa własną ramy, której konstrukcja została opatentowana. Wpłynęło to bezpośrednio na uzyskanie niespotykanego w klasie N1 zasięgu z pełnym załadunkiem - ponad 300 km, na jednym ładowaniu. 
      • E-platform - oznacza zastosowanie najnowszych inteligentnych technologii, jak wspomniany już system EVACT oraz takich rozwiązań jak odwracalna pompa ciepła, chłodząca w lato i ogrzewająca pojazd zimą (HVAC ang. heating, ventilation, air conditioning) 

      W Zgorzelcu dokonali niemożliwego?

      Budowa e-van w oparciu o platformę opracowaną przez Innovation AG / fot. Innovation AG
      Budowa e-van w oparciu o platformę opracowaną przez Innovation AG / fot. Innovation AG.
      • podwozie,
      • układ hamulcowy,
      • układ napędowy,
      • układ kierowniczy,
      • zawieszenie.

      Na czym polega unikalność platformy EAGLE?

      Projekt platformy dla elektrycznych samochodów dostawczych projektu Innovation AG / fot. Innovation AG
      Projekt platformy dla elektrycznych samochodów dostawczych projektu Innovation AG / fot. Innovation AG.
      Zatrudniliśmy najlepszych inżynierów, ale też odbyliśmy mnóstwo konsultacji, by użyć kluczowej wiedzy z różnych zakątków Polski i Europy. Mieliśmy wiele interakcji, ale większość pracy odbyła się w Polsce
      przekonuje w rozmowie z Interią Albert Gryszczuk - prezes Innovation AG ze Zgorzelca
      e-VAN według projektu Innovation AG.
      Mamy już plan na modernizację architektury oraz głowy pełne pomysłów na kolejne modele elektrycznych aut zadaniowych. Już teraz bardzo dużo daje nam współpraca z branżą kurierską, czy też doświadczenie czerpane z wcześniejszych komercyjnych projektów, związanych z ekokonwersją, np. elektryczny samochód terenowy - Sokół 4x4.
      dodaje Gryszczuk

      Firma ze Zgorzelca zawstydziła Toyotę i Volkswagena. Polak ciągle potrafi

      Budowa prototypu w oparciu o platformę Innovation AG / fot. innovation AG
      Budowa prototypu w oparciu o platformę Innovation AG / fot. innovation AG.
      Budowa jeżdzącego prototypu w oparciu o projekt plaftormy Innovation AG / fot. innovation AG
      Budowa jeżdzącego prototypu w oparciu o projekt plaftormy Innovation AG / fot. innovation AG.

      Platformą ze Zgorzelca zelektryfikuje Bliski Wschód? Działają lokalnie, myślą globalnie

      Platforma Innovation AG to prawdziwy game-changer. Daje ona możliwość uruchomienia produkcji polskich e-vanów od zaraz. Bez potrzeby kontraktowania zagranicznych dostawców i partnerów. Co więcej, rynek elektrycznych aut dostawczych jest wciąż mniej konkurencyjny niż elektryków osobowych, a parametry gwarantowane przez EAGLE pozwalają na osiągniecie sukcesu komercyjnego przez auta na niej zbudowane
      przekonuje Albert Gryszczuk z Innovation AG
      Budowa jednego z prototypów w oparciu o platformę Innovation AG / innovation AG
      Budowa jednego z prototypów w oparciu o platformę Innovation AG / innovation AG.
      Budowa prototypu w oparciu o platformę Innovation AG / fot. Innovation AG
      Budowa prototypu w oparciu o platformę Innovation AG / fot. Innovation AG.
      Nowy Ford Explorer oraz walka Niemiec o auta spalinowe. Moto Flesz odc. 83INTERIA.PL