Co dalej z Izerą? Stanowisko ElectroMobility Poland

Chińczycy chcą kontynuować projekt o nazwie Izera.
Chińczycy chcą kontynuować projekt o nazwie Izera.Paweł RygasINTERIA.PL

Przyszłość Izery pod znakiem zapytania

Czekamy na rozwój sytuacji, ale jesteśmy firmą, która musi opierać się na bazie komercyjnej i biznesowej, a nie politycznej
- stwierdził w październiku, w rozmowie z Interią dyrektor sprzedaży, marketingu i ścieżki klienta w ElectroMobility Poland, Wojciech Mieczkowski.

Geely chce kontynuować współpracę. I liczy na szybką odpowiedź

Izera szansą dla Śląska? Chińczycy nie zrezygnują z Europy

W związku z tym, że PFR nie zarządza Funduszem Elektromobilności, nie prowadzi również jakiegokolwiek procesu inwestycyjnego, w tym nie analizuje inwestycji w ElectroMobility Poland. Takie analizy możliwie byłyby po ewentualnym zleceniu PFR zarządzania Funduszem Elektromobilności i złożeniu do PFR stosownych wniosków.

Co dzieje się z Izerą? Najnowsze informacje

Spółka kończy proces przetargowy na generalnego wykonawcę zakładu produkcyjnego. Na początku marca - po uzyskaniu niezbędnych zgód korporacyjnych – planowane jest podpisanie umowy ramowej z wykonawcą. Tym samym spółka będzie gotowa do rozpoczęcia inwestycji
informuje w rozmowie z Interią Paweł Tomaszek z ElectroMobility Poland
Na koniec stycznia 56 proc. pakietów zakupowych jest już na rynku, 93 proc. z nich zawiera na liście dostawców produkujących wskazane komponenty w Polsce. Zaangażowano już około 100 dostawców w toczące się aktualnie procesy zakupowe. 60 z nich posiada zakłady produkcyjne w Polsce. Łącznie zespół odpowiedzialny za budowę łańcucha dostaw zidentyfikował około 250 podmiotów, które wyraziły zainteresowanie uczestniczeniem w projekcie i zostało pozytywnie zweryfikowanych pod względem potencjału i doświadczenia.
- dodaje Tomaszek

Polska wytrychem do Europy? Jeśli nie my, zarobi ktoś inny

Możliwości współdzielenia mocy produkcyjnych z Geely, a tym samym budowa większego niż pierwotnie planowano zakładu produkcyjnego, dają możliwość stworzenia docelowo ok 5 tys. miejsc pracy w samej fabryce i nawet do 20 tys. u poddostawców
- dodaje w rozmowie z Interią Paweł Tomaszek z ElectroMobility Poland.
Toyota Yaris po liftingu. Jeździłem nową, mocniejszą hybrydąINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?