BYD zbuduje nową sieć ładowania w Europie. Do 400 km zasięgu w 5 minut
Jednym z największych problemów samochodów elektrycznych jest czas ładowania. To jednak wkrótce może ulec zmianie, ponieważ BYD zapowiedziało wprowadzenie do Europy sieci szybkiego ładowania, dzięki której energię mamy uzupełniać w czasie podobnym do tankowania.

W skrócie
- BYD planuje wprowadzenie do Europy sieci ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych, umożliwiającej naładowanie auta w czasie porównywalnym z tankowaniem.
- Chiński producent zamierza zbudować sieć w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
- Jakiś czas temu w Chinach BYD zaprezentowało nową platformę Super e-Platform, która zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego o 400 km w ciągu 5 minut.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Czy ładowanie auta elektrycznego będzie szybsze?
Chińska firma BYD zamierza rozszerzać swoje wpływy w Europie nie tylko w kontekście samych aut, ale również poprzez sieć ładowania. Producent, we współpracy z lokalnymi firmami, zamierza instalować punkty ultraszybkiego ładowania przy swoich salonach dealerskich - informuje belgijska agencja prasowa Belga News Agency.
Ładowarki mają umożliwić uzupełnianie energii w czasie porównywalnym z tankowaniem samochodu benzynowego (w przypadku pojazdów opartej na starszej technologii ładowanie ma być krótsze o 20-30 proc.). Zdaniem Stelli Li będzie to "przełom", który "zwiększy zaufanie konsumentów" do aut elektrycznych. Chiński producent zamierza zbudować sieć w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Nowy system ładowania BYD. 400 km zasięgu w 5 minut
Śmiało można zakładać, że będzie to przeniesienie technologii zaprezentowanej w marcu 2025 roku w Chinach. Wówczas BYD przedstawiło nową platformę "Super e-Platform" oraz system ultraszybkiego ładowania. Dzięki nim samochód może przyjąć prąd o mocy 1 tys. kW czyli 1 MW. Pozwala to na ładowanie z prędkością 2 km na sekundę i zapewnią uzupełnienie energii pozwalającej na przejechanie 400 km w pięć minut. Pierwszymi samochodami zbudowanymi na tej platformie są modele Han L i Tang L.
W mailowej korespondencji wysłanej przez redakcję Automotive News Europe rzecznik BYD potwierdził komentarze szefowej europejskiego oddziału firmy przekazane belgijskiej agencji prasowej. Dodał jednak, że chiński producent nie ma kolejnych informacji do ujawnienia w tej kwestii.
Czy Ionity wprowadzi szybsze ładowarki?
Nie tylko BYD zamierza jednak rozwijać sieć bardzo szybkiego ładowania na Starym Kontynencie. Firma Ionity (będąca spółką joint venture koncernów BMW, Mercedesa, Forda, Hyundaia i Volkswagena) kilka dni temu zapowiedziała wprowadzenie nowych ładowarek. Mają one oferować moc 600 kW i będą w stanie dostarczyć energię niezbędną do przejechanie 300 km w mniej niż osiem minut. Obecnie ładowarki testowane są w Niemczech.