Usterki w nowych samochodach
Peugeot szykuje sporą akcję serwisową. Problem dotyczy sterowania silnikami benzynowymi. Po wyłączeniu jednostki napędowej system paliwowy czasem nie zostaje odłączony, co w ekstremalnych przypadkach prowadzi do zalania cylindra paliwem, w efekcie czego silnik nie daje się uruchomić.
Problem dotyczy samochodów 307 z silnikiem o pojemności 2.0 wyprodukowanych między czerwcem 2001 i październikiem 2002, 406 z silnikiem 2.2 z okresu maj 1999 - październik 2004, 607 z silnikami 2.0 i 2.2 wyprodukowanych między październikiem 1999 i wrześniem 2004 oraz 807 z tymi samymi silnikami benzynowymi z okresu czerwiec 2001 - czerwiec 2003.
Naprawa obejmuje wgranie nowego programu sterującego i powinna potrwać około dwóch godzin.
Z pytaniem o to, czy problem dotyczy także samochodów sprzedanych w Polsce zwróciliśmy się do służb prasowych Peugeot Polska. Otrzymaliśmy odpowiedź, że w Polsce akcja rozpoczęła się już w lutym i do chwili obecnej przeprogramowano około 3/4 z kilkuset samochodów, które dotyczył problem.
W serwisie będą musieli pojawić się także właściciele Opli Vectra z roku modelowego 2006. W samochodach tych może wystąpić problem z pasem bezpieczeństwa środkowego tylnego siedzenia, który może się prawidłowo nie rozwijać.
Jak nas poinformował Przemysław Byszewski w Polsce usterki takie mogą zdarzyć się jedynie w 35 autach.
Także w niektórych modelach Volvo V50 i S40 z silnikiem turbodiesel może dojść do usterek. W określonych warunkach eksploatacyjnych wystąpić może nieszczelność przewodów paliwowych.
Wymianie poddane zostaną przewody paliwowe wrażliwe na działanie wysokiej temperatury, jaka może występować w rejonie turbiny i kolektora wylotowego. Naprawa polegać będzie na wymianie przewodu paliwowego na taki, który jest odporny na działanie bardzo wysokich temperatur (wykonany z teflonu).
Wymiana przewodów w jednym pojeździe potrwa dwie godziny, a klient będzie mógł wybrać dogodny dla niego termin - powiedział Marcin Klimczewski, dyrektor marketingu Volvo Auto Polska. Na świecie nie odnotowano żadnego zdarzenia, w którym przegrzanie przewodów paliwowych powodowałoby zagrożenie zdrowia lub życia - dodał.
W Polsce problem dotyczy 44 samochodów.