Tych aut nie chciałbyś mieć...

Potocznie mówi się, że samochód to skarbonka. I nie da się ukryć, że w powiedzeniu tym jest wiele prawdy. Już w momencie wyjechania nowiutkim pojazdem z salonu tracimy kilka procent jego wartości. A potem jest tylko gorzej.... Jazda wiąże się z tankowaniem coraz droższego paliwa, samochód trzeba także ubezpieczyć.

I właśnie tym zagadnieniem zajął się amerykański "Forbes", który w oparciu o dane z firm ubezpieczeniowych przygotował listę samochodów, których ubezpieczenie kosztuje najwięcej.

Oto pojazdy, których w Ameryce nie chciałbyś mieć...

1. Mercedes SL65 AMG

Ten napędzany silnikiem V12 samochód dzięki dwóm turbosprężarkom uzyskuje moc 612 KM. To pozwala przyspieszyć do 100 km/h w ciągu 4.2s, a do 200 km/h - w ciągu 13s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Jednostka napędowa składana jest ręcznie, wg zasady "one man, one engine" - każdy silnik sygnowany jest nazwiskiem odpowiedzialnego inżyniera.

2. Lincoln Town Car BPS (Ballistic Protection Series).

Chcesz podróżować bezpiecznie w opancerzonym pojeździe? Musisz go odpowiednio ubezpieczyć. Odporna na strzały z pistoletu i strzelb blacha, ultratwarde materiały ceramiczne, szyby o grubości 4 cm, koła na których można jechać bez powietrza - to wszystko w razie wypadku musi kosztować odpowiednio dużo.

Reklama

3. BMW 760 Li

BMW serii 7 należy do najbardziej luksusowych samochodów bawarskiego producenta. Model 760 Li to pojazd o przedłużonym o 14 cm rozstawie osi, napędzany silnikiem V12. W celu ograniczenia masy elementy zawieszenia, przednią maską i błotniki wykonano z aluminium. A aluminium jest dużo droższe od stali...

4. Audi A8L W12

Jak ograniczyć masę samochodu? Poprzez zastosowanie aluminiowego nadwozia Audi zmniejszyło masę przedłużanego modelu A8 aż o połowę. Samochód posiada adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, napęd na cztery koła i silnik V12.

5. Mercedes G55 AMG

Mercedesa klasy G można ubezpieczyć w USA niedrogo. Jednak poprawki AMG wpychają ten samochód do klasy najwyższego ryzyka. A to głównie za sprawą 5.5-litrowego doładowanego silnika V8 o mocy 476 KM, dzięki któremu terenowy pojazd przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5.6s i rozpędza się do 210 km/h.

6. Volkswagen Phaeton W12

Pheaton jest największym Volkswagenem, jaki kiedykolwiek był sprzedawany. Napędzany 420-konnym silnikiem W12 przyspiesza do 100 km/w w 5.9s, podczas gdy standardowy 335-konny Phaeton V8 czyni to w 6.7s. Pojazd wyposażono w napęd na cztery koła i pneumatycznie sterowane elektroniczne zawieszenie.

7. Porsche Cayenne Turbo

Standardowe Cayenne osiąga prędkość maksymalną około 200 km/h i jego sprint do 100 km/h trwa niemal 10s. Sportowości tu brak, więc i koszty niewielkie. Jednak za topową wersję turbo trzeba już zapłacić adekwatnie do niebagatelnych osiągów: 0-100 w 5.2s i Vmax - 265 km/h.

8. Acura NSX

Sportowy samochód musi charakteryzować się nie tylko mocnym silnikiem, ale i niską masą. Ten przepis zastosowano w wypadku Acury NSX. Jej źródłem napędu jest silnik V6 o pojemności 3.2l i mocy 290 KM oraz aluminiowe nadwozie o 40 procent lżejsze od stalowego. Najnowszy model ma składany dach, który można schować pod tylną szybą lub... zostawić w garażu. Niska masa przede wszystkim!

9. Cadillac XLR

Aluminiowe zawieszenie i kabina, podłoga wykonana z kompozytów, dwa miejsca, aktywne zawieszenie, elektrycznie składany dach wykonany z aluminium i magnezu to najkrótsza charakterystyka tego pojazdu. Czy można się dziwić, że jego ubezpieczenie nie jest tanie?

10. Range Rover HSE

305 KM, aktywne pneumatyczne zawieszenie, aluminiowa maska, błotniki i drzwi - to przepis na wysoką stawkę ubezpieczenia. I właśnie według tego przepisu powstał Range Rover HSE.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mięta | procent | silnik | Pojazd | zawieszenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy