"Trzęsienie ziemi" w Audi. Tylu nowości nikt się nie spodziewał!
Audi nie ukrywa, że światowa premiera modelu e-tron to sygnał do rozpoczęcia elektrycznej ofensywy. Do roku 2025 w ofercie koncernu z Ingolstadt znaleźć się ma aż dwanaście pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną!
Firma prognozuje, że nowe elektryczne modele pokryją wówczas około jednej trzeciej ogólnej sprzedaży marki. Czego dokładnie spodziewać się mogą przyszli klienci?
W gamie elektrycznych suvów znajdą się modele: e-tron oraz e-tron Sportback. Ten ostatni zadebiutuje już w przyszłym roku. Wśród zelektryfikowanych modeli będą również auta z klasycznymi dla marki nadwoziami typu Avant i Sportback. W gamie nowych samochodów elektrycznych przewidziano miejsce dla przedstawicieli większości rynkowych segmentów - od kompaktu, do klasy luksusowej. By tak się stało inżynierowie Audi opracowali wstępnie cztery platformy techniczne i rodziny produktowe.
Audi e-tron i e-tron Sportback wykorzystują podzespoły modularnej platformy Audi dla pojazdów z silnikiem montowanym wzdłuż. To fundament dla stworzenia osobnej rodziny produktowej: SUV’ów z elektrycznym napędem na wszystkie koła quattro.
Audi zaprezentuje pierwszego członka kolejnej e-platformy jeszcze przed końcem roku 2018. Koncepcyjny model Audi e-tron GT (sportowe coupe) zadebiutować ma na Los Angeles Auto Show. Rozwiązania techniczne tego pojazdu opracowywane były wspólnie z Porsche.
Innym wspólnym projektem działów rozwoju Audi i Porsche jest Platforma Elektryczna Premium (PPE). Będzie ona podstawą dla wielu rodzin modelowych Audi z elektrycznym napędem w segmentach od B do D. Znajdą się w nich zarówno oba SUV’y, jak i samochody z klasycznymi nadwoziami.
Obecnie kilka marek Grupy Volkswagena wspólnie pracuje nad rozwojem modularnej platformy elektryfikacyjnej (MEB). Ta ma być też bazą do stworzenia serii e-modeli Audi, zwłaszcza segmentu A. Jeden z nich zostanie zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach rynku chińskiego
Firma z Ingolstadt planuje również znacząco poszerzyć gamę swych hybrydowych modeli typu plug-in. "W przyszłości niemal w każdym segmencie rynkowym znajdziemy modele napędzane połączeniem silników elektrycznych i jednostki spalinowej, które będzie można ładować również ze zwykłego gniazdka elektrycznego" - podkreślił, przy okazji premiery modelu e-tron, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego Bernd Mertens.