Audi e-tron. Najważniejszy model w historii marki?

Audi rozpoczyna elektryczną ofensywę. Po latach przygotowań firma z Ingolstadt zaprezentowała właśnie produkcyjną wersję modelu e-tron.

Audi e-tron
Audi e-tronInformacja prasowa (moto)

Samochód segmentu suv mierzy nieco ponad 4,9 m długości, 1,93 m szerokości i 1,66 m wysokości. Rozstaw osi to 2,92 m. Dzięki umieszczeniu baterii akumulatorów pod podłogą kabiny auto może się też pochwalić rekordową pojemnością przestrzeni bagażowej. Kufer Audi e-tron mieści pakunki o objętości aż 660 l.

W kabinie znajdziemy m.in. stację multimedialną MMI navigation plus, w skład której standardowo wchodzą hotspot Wi-Fi oraz moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced. Standardowy system asystenta wydajności promuje ekonomiczny styl jazdy wyświetlając prognozy i uruchamiając automatyczną rekuperację. Jeśli klient wybierze adaptacyjnego asystenta jazdy, system może też samodzielnie (np. w oparciu o dane z nawigacji i licznych czujników monitorujących otoczenie) wyhamowywać lub przyspieszać pojazd.

Same akumulatory składają się z 36 modułów rozmieszczonych w dwóch poziomach. Cała bateria mierzy 2,28 m długości, 1,63 m szerokości i 0,34 m wysokości. System działa pod napięciem 396 Voltów i ma pojemność 95 kWh. To zapewniać ma autu zasięg około 400 km.

Audi e-tron
Audi e-tronInformacja prasowa (moto)

Za napęd odpowiadają dwa elektryczne silniki trakcyjne - po jednym na każdą z osi. Sumaryczna moc układu napędowego to okolo 300 kW (408 KM). Kierowca ma do dyspozycji maksymalny moment obrotowy przeszło 660 Nm! Dzięki niemu sprint do 100 km/h zajmować ma około 5,7 s. Prędkość maksymalna Audi e-tron to ok. 200 km/h (producent nie potwierdził jeszcze dokładnej europejskiej specyfikacji).

Audi e-tron
Audi e-tronInformacja prasowa (moto)

Audi podkreśla niezwykłą sprawność systemu rekuperacji energii. Silniki trakcyjne, które w trybie żeglowania generują prąd działając jak alternatory, odpowiadają nawet za 1/3 maksymalnego zasięgu. Ogromną rolę przykładano też do aerodynamiki.

Audi e-tron

Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.
Opis
Opis.

Produkcyjny model - na życzenie klienta - może być pozbawiony klasycznych lusterek zewnętrznych. Zamiast nich montowane są wówczas, umieszczone w minimalistycznych gondolach, kamery.

Audi e-tron
Audi e-tronInformacja prasowa (moto)

Na prezentacji w San Francisco przedstawiciele firmy z Ingolstadt mocno akcentowali "czystość" projektu. Audi e-tron zjeżdża z taśmy produkcyjnej neutralnej pod względem emisji CO2 fabryki Audi w Brukseli. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku. Ceny modelu na rodzimym, niemieckim, rynku startują z pułapu 79 900 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę blisko 343 tys. zł.

Audi e-tron.
zdjęcie
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?