Solaris największym producentem autobusów elektrycznych

Świetne informacje płyną do nas z podpoznańskiego Bolechowa. Solaris urósł właśnie do miana największego dostawcy elektrycznych autobusów w Europie.

Dzięki trzem dużym zamówieniom z Berlina, Warszawy i Mediolanu Solaris wysunął się na prowadzenie pod względem zdobytych kontraktów na autobusy elektryczne na Starym Kontynencie w 2019 roku.

W pierwszych miesiącach 2019 roku Solaris zdobył trzy ogromne zamówienia na dostawy autobusów elektrycznych do: Berlina (BVG), Mediolanu (ATM) i Warszawy (MZA). Łącznie tylko do tych trzech metropolii trafi aż 470 autobusów z Polski! Dodatkowo producent zakontraktował kolejne 90 autobusów elektrycznych, które pojadą do innych europejskich miast. Oznacza to, że aż 25 proc. zamówień na elektrobusy rozpisanych w 2019 roku przez europejskich przewoźników trafiło w ręce polskiego producenta! Firma tym samym wysunęła się na prowadzenie pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy.

Reklama

Segment elektrycznych autobusów rozwija się dziś w ekspresowym tempie. Obecnie europejska flota tych pojazdów liczy 3500 sztuk. Dla porównania, raptem 5 lat temu, po drogach Starego Kontynentu poruszało się ich zaledwie 240, co oznacza blisko 15-krotny wzrost.

Z pewnością do rosnącego zapotrzebowania na bezemisyjne pojazdy przyczynia się polityka Unii Europejskiej. Parlament Europejski pod koniec roku 2018 postawił przed sobą cel, aby w 2025 roku aż 50 proc. nowych autobusów miejskich stanowiły elektrobusy. W 2030 udział ten powinien wzrosnąć do 75 proc.

Eksportowym hitem z Bolechowa jest najnowsza generacja elektrycznego Solarisa Urbino. Polska marka oferuje różne opcje w obszarze długości pojazdu, jego wyposażenia, rodzaju baterii, ale także sposobów ładowania. W autobusie można zamontować asynchroniczny silnik centralny lub dwa silniki zintegrowane w tzw. "osi elektrycznej". Nabywcy mają też do wyboru dwa rodzaje baterii: Solaris High Energy i Solaris High Power.

Jesienią zaś producent zaprezentuje zaś nową generację zestawów baterii - Solaris High Energy Plus o zwiększonej niemal dwukrotnie(!) pojemności maksymalnej. Magazyny energii w e-busach Solarisa mogą być ładowane na dwa sposoby: szybko, czyli w kilka-kilkanaście minut poprzez pantograf, lub wolniej: poprzez gniazdo plug-in. Co ciekawe, około 65 proc. klientów autobusów elektrycznych marki Solaris zdecydowało się na ładowanie pantografowe.

Obecnie - niecałą dekadę od premiery (w 2011 roku- przyp. red.) - Urbino electric codziennie wożą tysiące pasażerów w 17 państwach Europy, a licznik elektrycznych kilometrów przekroczył już 15 milionów.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama