Smart z japońskimi silnikami
W 1998 roku koncern Daimler-Chrysler zaprezentował smarta fortwo. Jednym z głównych założeń przyświecających inżynierom przy pracach nad tym samochodem była maksymalna ekonomika - szczególnie w mieście.
Dlatego zdecydowano się na zastosowanie trzycylindrowego silnika o pojemności 0.7 litra, który wspomagany był turbosprężarką. Pomysł się przyjął i smart zadomowił sie na rynku.
Czas jednak nie stoi w miejscu i powoli nadchodzi czas na następcę smarta fortwo. Dostawcą silników do tego samochodu będzie... Mitsubishi.
Obie firmy już od pewnego czasu współpracują. Nowy colt został oparty na płycie podłogowej smarta forfour, którego z kolei napędzają m.in. japońskie czterocylindrowe silniki o pojemności 1332 ccm.
Teraz japońskie jednostki napędowe opracowane na potrzeby nowego modelu i trafią do najmniejszych smartów. Chodzi o całkowicie nowy, trzycylindrowy silnik z doładowaniem. Jego moc to 64 KM czyli o 13 więcej niż dotychczasowa jednostka.
Silnik posiada m.in. układ MIVEC, czyli elektroniczne sterowanie czasami otwarcia zaworów.
Następca smarta fortwo ma pojawić się na rynku w 2007 roku.