Ekonomiczny smart

W ślad za modą na silniki wysokoprężna podążają kolejni producenci. Obecnie nawet samochody, których jedynym przeznaczeniem jest dostarczanie przyjemnośći z jazdy można nabyć z "klekoczącym" silnikiem pod maską.

article cover
INTERIA.PL

Chcemy kabriolet z Dieslem? Nie ma problemu. Chcemy smarta z Dieslem? Również nie ma problemu...

W wypadku tego ostatniego trzycylindrowy silnik CDI z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego montowany jest z tyłu. Dzięki niewielkiej wadze, która wynosi zaledwie 69 kg rozkład mas pojazdu jest do przyjęcia.

Zachwyca natomiast zużycie paliwa, które w cyklu mieszanym średnio wynosi zaledwie 3,4 litra na 100 km. Ponadto smart fortwo coupé CDI charakteryzuje się niskim poziomem emisji spalin: 90 gram tlenku węgla (CO2) na kilometr.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas