Reklamy aut podczas Super Bowl 2022: Schwarzenegger, Robo Dog i Dr. EV-il

Finały Super Bowl gromadzą przed telewizorami blisko 100 mln widzów. Wiedzą o tym producenci samochodów, płacąc miliony dolarów za kilkudziesięciosekundowe reklamy swoich modeli. W tym roku w TV widzowie mogli zobaczyć sporo klipów dotyczących samochodów elektrycznych.

W nocy z niedzieli na poniedziałek na stadionie w Los Angeles rozegrany został 56. finał Super Bowl. W tym roku zmierzyły się ze sobą drużyny Los Angeles Rams oraz Cincinnati Bengals (ostateczny wynik 23:20).

Dla fanów futbolu amerykańskiego finał Super Bowl to prawdziwe święto, gdzie 60-sekundowa reklama w przerwie potrafi kosztować przeszło 14 mln dolarów. Jednak nie są to zwykłe "reklamówki", a specjalnie wyprodukowane z okazji tzw. Big Game wysokobudżetowe projekty z gwiazdami światowego formatu. Zabawne, wzruszające czy zmuszające do refleksji klipy to w zasadzie nie mniej ważny element całej otoczki związanej z finałem amerykańskich rozgrywek.

Reklama

Wśród blisko 70. pokazanych podczas Super Bowl 2022 klipów niemal połowa nie była pokazywana wcześniej. W reklamie elektrycznego BMW iX w postać greckiego boga Zeusa wcielił się Arnold Schwarzenegger, a towarzyszyła mu inna znana aktorka Salma Hayek, która odgrywała rolę boskiej żony, czyli Hery.

Poza BMW iX oraz będącym na emeryturze Zeusem i Herą, telewidzowie mogli obejrzeć historię Robo Dog'a, którego przywraca do życia - poprzez podpięcie zasilania - elektryczna KIA EV6.

Z kolei marka General Motors zaangażowała Mike'a Myersa znanego z serii filmów "Austin Powers". Kanadyjski aktor komediowy zagrał w "reklamówce" GM, promując nową platformę dedykowaną do najnowszych "elektryków", która trafić ma do taki aut jak np. GMC Hummer EV czy Cadillac LYRIQ.

I tutaj mała uwaga: pojawiająca się w filmach "AUstin Powers" postać Dr. Evil'a nazwana została jako Dr. EV-il, co jest ewidentnym puszczeniem oczka w kierunku widzów (EV to skrót od słów electric vehicle).

Oczywiście, jak przystało na USA, nie mogło zabraknąć reklamy dużego pick-upa w postaci Chevroleta Silverado. Widzowie 56. finału Super Bowl mogli obejrzeć w przerwie rozgrywek historię kota Waltera, którego sposób zachowywania się jest typowy raczej dla psa. Aczkolwiek i w tym wypadku klip ma humorystyczny wydźwięk, a Chevy Silverado jest w zasadzie tłem całej tej historii.

Takiej okazji, jak finał Super Bowl 2022 nie odpuściła też Toyota i do promocji pick-upa Tundry zaangażowała dwóch sportowców. Niedowidzący Brian McKeever i jego przewodnik a zarazem rodzony brat Robin wspólnie zdobyli 10 medali na paraolimpiadach, a teraz razem wystąpili we wzruszającym klipie Toyoty. W drugim filmie reklamowym promującym Toyotę Tundrę wziął udział m.in. aktor Tommy Lee Jones.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW iX | Kia EV6
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy