Mały model Land Rovera wróci na rynek

Ogłoszona niedawno współpraca BMW i Jaguara Land Rovera w zakresie wspólnego opracowania elektrycznych napędów może zostać rozszerzona na kolejne zagadnienia.

Brytyjski "Autocar", powołując się na źródła zbliżone do centrali Jaguara donosi, że lokalny producent skorzystać może z niemieckich platform. Chodzi o przednionapędową płytę podłogową UKL, w oparciu o którą powstają obecnie m.in. BMW serii 1, 2, X1 i X2 oraz Mini Clubman i Countryman.

Magazyn nie precyzuje czy pod uwagę brana jest jej obecna generacja - ULK2 - czy chodzi raczej o jej kolejne wcielenie. W przypadku Jaguara na niemieckiej platformie powstać by mogły dwa zupełnie nowe, przednionapędowe (w architekturze), modele: crossover i niewielki suv. Z niemieckiej "bazy" miałby też skorzystać Land Rover. Taki scenariusz sugeruje, że na rynek mógłby powrócić wycofany z oferty w 2014 roku (bez następcy) Land Rover Freelander! Redaktorzy "Autocar" kreślą również wizję stworzenia w oparciu o platformę UKL spokrewnionych konstrukcyjnie z Mini Countrymanem nowych generacji Range Rovera Evoque oraz Land Rovera Discovery Sport.

Reklama

Przypominamy, że z początkiem czerwca bieżącego roku niemiecki i brytyjski koncern ogłosiły partnerstwo strategiczne, w ramach którego wspólnie pracować mają nad rozwojem elektrycznych układów napędowych. Oba koncerny mogą pochwalić się na tym polu znacznymi osiągnięciami i wzajemnie się uzupełniać. BMW od 2013 roku posiada w ofercie miejski, elektryczny, model i3. Jaguar odniósł sprzedażowy (i wizerunkowy) sukces wprowadzając na rynek elektrycznego suva - model i-Pace.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy