Łódeczka wraca na rynek
Do salonów Fiata wraca model Barchetta. Produkcja małego kabrioletu zwanego pieszczotliwie "łódeczką" była zawieszenia ze względów finansowych od września ubiegłego roku.
Barchetta debiutowała na rynku już w 1995 roku. Zaprojektowany przez Fiat Centro Stile samochód bazował na płycie podłogowej Punto i produkowany był nie przez Fiata, ale fabrykę Bruno Maggiory zlokalizowaną w Chivasso.
Barchetta napędzana była 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1747 ccm i mocy 131 KM, co pozwalało rozpędzać się do 200 km/h. Sto kilometrów na godzinę samochód osiągał po niespełna dziewięciu sekundach.
Pojazd chwalono za właściwości jezdne. Mimo napędu na przednią oś oraz braku dyferencjału o ograniczonym poślizgu (tzw. "szpery") nie było problemów z trakcją, a bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego powodowało, że Barchetta prowadziła się niczym gokart.
W 2002 roku kabriolet poddany został liftingowi. Zmieniono m.in. kształt zderzaków, dzięki czemu samochód zyskał bardziej agresywny wygląd.
Niestety, zbiegło się to w czasie z problemami finansowymi, w jakie popadła fabryka Maggiory. Głównym punktem programu naprawczego była znaczna redukcja liczącej 280 osób załogi, a w efekcie zawieszenie produkcji Barchetty.
Obecnie firma wznawia produkcję "łódeczki". Pojazd w standardzie będzie posiadał wspomaganie kierownicy, ABS, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, światła przeciwmgielne, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, odtwarzacz CD, skórzaną kierownicę i lewarek zmiany biegów.
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.