Nowa łódka na wiosnę

Podczas salonu samochodowego w Bolonii swoją światową premierę ma nowa wersja fiata barchetty (czyli łódeczki), który już wkrótce wejdzie do sprzedaży. Ten typowy roadster dla dwóch osób zmienił się tak z zewnątrz jak i wewnątrz. Największa różnica widoczna jest z przodu pojazdu – wielki grill i wloty powietrza sprawiają, że barchetta „uśmiecha się” a jednocześnie jest bardziej agresywna niż do tej pory.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Barchetta model 2003 to typowy roadster dla dwóch osób wyposażony w miękki składany dach. Po złożeniu mieści się wraz ze szkieletem pod specjalną pokrywą, za fotelami kierowcy i pasażera. Na zamówienie dostępny będzie sztywny dach typu hardtop z ogrzewaną szybą tylną. W nowym modelu – także za siedzeniami – znajduje podwójny, 80-wattowy subwoofer, dzięki któremu także przy jeździe z odkrytym dachem można delektować się wspaniałymi dźwiękami. Sprzęt hi-fi to zresztą bardzo mocna strona nowej „łódki”. W jego skład wchodzą poza subwooferem m.in. 4 głośniki, RDS/EON ora odtwarzacz CD i MP3.

We wnętrzu, w którym dominują materiały w kolorze tytanowym zastosowano nowe wzory tapicerki. Zmieniono także układ zegarów na tablicy rozdzielczej, wzór kierownicy i drążka zmiany biegów. A pod maską znajduje się 130 konny silnik o pojemności 1800 ccm, który pozwala na poruszanie się z prędkością 200 km/h i przyśpieszać od 0 do 100 km/h w 9 sekund. W układzie rozrządu silnika pracuje 16 zaworów, które napędzane są dwoma wałkami umieszczonymi w głowicy. Zawory dolotowe mają zmienne fazy uzależnione od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Dzięki takim rozwiązaniom osiągnięto wysoką elastyczność silnika. Aż 90% wartości maksymalnego momentu obrotowego (wynoszącego 164 Nm) dostępne jest w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 2000 do 6000 obr/min.

Do sportowego charakteru pojazdu dostosowane są zespoły podwoziowe. Niezależne zawieszenia kół przednich i tylnych o odpowiedniej sztywności połączone są z nadwoziem poprzez ramy pomocnicze i elastyczne elementy tłumiące. Koła przednie prowadzone są na kolumnach Mac Phersona, natomiast tylne na wahaczach wleczonych. Zastosowano amortyzatory gazowe oraz stabilizatory. Samochód wyposażono w koła jezdne o średnicy 16" wykonane ze stopów lekkich. Układ kierowniczy wyposażony w hydrauliczne wspomaganie wyróżnia się precyzją i "szybkim" przełożeniem. Między skrajnymi położeniami kół należy wykonać jedynie 2,5 obrotu kierownicą.

Przy wszystkich kołach samochodu znajdują się hamulce tarczowe (z przodu wentylowane), które zapewniają skuteczne hamowanie. W warunkach zmniejszonej przyczepności do pracy włącza się czterokanałowy układ ABS.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas