Amerykanie najbardziej cenią... japońskie marki

Właściciele samochodów japońskich marek mają powody do zadowolenia - wynika z corocznego badania American Customer Satisfaction Index. Najbardziej usatysfakcjonowani są posiadacze Lexusów, ale producenci z Kraju Kwitnącej Wiśni królują również wśród aut popularnych.

W kategorii producentów samochodów luksusowych pierwsze miejsce zajął Lexus. Japońska marka uzyskała wynik 84 punktów i o oczko wyprzedziła drugiego Mercedesa, a o dwa punkty trzecie Audi. Dla Lexusa było to już piąte z rzędu zwycięstwo w badaniu American Customer Satisfaction Index, a także jedna z bardzo wielu nagród, jakie przyznano marce w tym roku. W ostatnich miesiącach Lexus okazał się producentem, którego samochody wyjątkowo wolno tracą na wartości, a także został nazwany marką luksusową o najbardziej lojalnych klientach. Jakby tego było mało, na brytyjskim rynku Lexusa określono najlepszą marką premium, a także producentem wzbudzającym największe zaufanie.

Reklama

W amerykańskim badaniu zadowolenia klientów uwzględniono łącznie dziewięć marek. Za podium znalazły się kolejno BMW, należące do Nissana Infiniti, Lincoln, Volvo, Cadillac, a na ostatnim miejscu Acura, będącą własnością Hondy. To właśnie Acura oraz Volvo są producentami, którzy odnotowali największą stratę względem ubiegłorocznego zestawienia - 4%. Zaś największym, 5-procentowym wzrostem może poszczycić się Infiniti.

W kategorii producentów samochodów popularnych na czele również znalazły się japońskie marki. Pierwsze miejsce zajęły ex aequo Subaru i Honda z wynikiem 82 punktów, a zaraz za nimi na drugim miejscu znalazła się Toyota, która zdobyła ich 81. Marki z Kraju Kwitnącej Wiśni dają swoim klientom zadowolenie wyraźnie powyżej średniej rynku, która w tym roku wyniosła 79 punktów.

Wśród popularnych producentów czwarte i piąte miejsce zajęły odpowiednio amerykańskie Chevrolet i Ram, a na następnych lokatach w najlepszej dziesiątce znalazły się kolejno Buick, Hyundai, GMC, Fiat oraz Ford. W ujęciu ogólnym corocznego zestawienia American Customer Satisfaction Index, uwzględniającym wszystkie przebadane marki, pierwsze miejsce również przypadło Lexusowi. Badanie bazowało na opiniach ponad 4,8 tys. właścicieli samochodów, zebranych od sierpnia 2018 roku do lipca 2019 roku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy