Wojna w klasie średniej

Baczni obserwatorzy sceny motoryzacyjnej wiedzą, że w klasie średniej rozpoczyna się właśnie prawdziwa wojna.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Do walki z opatrzonymi już modelami takimi jak: avensis, 407, czy passat stają właśnie nowe wcielenia rodzinnych bestsellerów: mondeo i laguna. Niedługo dołączy do nich całkowicie odmieniona vectra.

Sytuację postanowili wykorzystać też Japończycy, którzy ujawnili właśnie szczegółowe dane techniczne dotyczące zaprezentowanego po raz pierwszy na salonie samochodowym we Frankfurcie modelu mazda6.

INTERIA.PL

Nowa mazda mierzy 4,75 m niezależnie od tego czy mamy do czynienia z sedanem, czy nadwoziem typu hatchback. Ten ostatni ma pełnić rolę pojazdu o nieco bardziej sportowym charakterze, w tym celu wyposażono go więc w subtelny, lecz dodający uroku spoiler. Rozstaw osi to 2,725 mm, w porównaniu z dotychczasowym modelem we wnętrzu udało się wygospodarować o 20 mm więcej miejsca dla nóg i o 9 mm dla ramion pasażerów.

Podstawową jednostką napędową będzie 1,8 litrowy MZR o mocy 120 KM (5500 obr/min) i momencie obrotowym 165 Nm (4300 obr/min). Mocniejszy silnik - 2,0 l MZR rozwijać ma 147 KM (6500 obr/min) i dysponować będzie momentem obrotowym 184 Nm (przy 4000 obr/min). Fani mocniejszych wrażeń będą mogli wybrać 2,5 litrowe R4 będące rozwinięciem dotychczasowego 2,3 l. Motor ten rozwija 170 KM i ma 226 Nm momentu obrotowego.

INTERIA.PL

Najmniejsza jednostka zapewnia sprint do setki na poziomie 11,3 sekundy, mocniejsza dwulitrówka zapewnia przyspieszenie w czasie 9,9 sekundy. Najmocniejszy może się już pochwalić czasem rozpędzania w granicach 8 sekund. Dużym plusem ma być też umiarkowany apetyt na paliwo. Średnie zużycie paliwa najmocniejszej jednostki wynosić ma - zdaniem producenta - 8,1/8,3 w zależności od rodzaju nadwozia.

Fani diesla nie będą mieli aż tak wielkiego pola manewru. Dla nich przygotowano tylko jedną jednostkę - 2 litrowego, turbodoładowanego MZR-CD o mocy 140 KM (3500 obr/min) i momencie obrotowym 330 Nm (2000 obr/min). Średnie zużycie paliwa zamknąć ma się w 5,6 l ON/100 km.

Masz samochód? W dziale "Testy/Opinie użytkowników" możesz podzielić się wrażeniami z jego użytkowania.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas