Tak wygląda nowa Skoda Octavia po faceliftingu. Spróbuj znaleźć 5 różnic
Czeski bestseller, synonim rodzinnego auta i jeden z faworytów przedstawicieli handlowych - Skoda Octavia czwartej generacji doczekała się faceliftingu. W ramach modernizacji zmieniło się niewiele, jednak to co najistotniejsze z punktu widzenia kierowcy, będzie działać teraz jeszcze lepiej.
Spis treści:
Skoda Octavia, zaraz po Kamiqu i Scali, doczekała się kuracji odmładzającej. Podobnie jak Volkswagen Golf, w ramach faceliftingu czeski bestseller zmienił się nieznacznie. Czyżby producentom skończyły się pomysły? A może po prostu klienci mają dość radykalnych zmian? Cóż, ja jednoznacznej odpowiedzi nie znam, ale jestem przekonany, że ta modernizacja przypadnie klientom do gustu.
Nowa Skoda Octavia po liftingu - zmieniły się detale
Zwłaszcza tym, którym dotychczasowy wygląd Octavii odpowiadał, ponieważ odświeżona wersja z zewnątrz różni się tylko detalami. Na krótkiej liście znalazła się nowa sygnatura LED oraz nieco inny wygląd świateł tylnych, kilka nowych wzorów felg (od 16 do 19-calowych), a także przeprojektowane zderzaki przez które auto wydłużyło się o 9 mm oraz zmieniona czcionka napisu “SKODA" na klapie bagażnika.
W kabinie natomiast debiutuje większy ekran systemu multimedialnego (do 13 cali), a odblaskowe elementy zastąpiono matowymi. Zmieniło się niewiele, ale wprowadzone zmiany na pewno zostaną pozytywnie odebrane przez kierowców. Głównie z uwagi na fakt, że w standardzie samochód będzie lepiej wyposażony, a tym samym komfort podróżowania będzie większy.
Wymiary | Skoda Octavia Liftback | Skoda Octavia Combi |
---|---|---|
Długość | 4698 mm | 4698 mm |
Wysokość | 1470 mm | 1468 mm |
Szerokość | 1829 mm | 1829 mm |
Rozstaw osi | 2696 mm | 2686 mm |
Poj. bagażnika | 600 litrów | 640 litrów |
Nowa Skoda Octavia po liftingu - lepsza widoczność w standardzie
Nowe reflektory to nie tylko zmieniona sygnatura LED. Teraz te wykonane w technologii LED będa teraz standardem, a opcjonalnie - dla wersji Selection i Sportline (standard w RS) dostępne będą nowe reflektory LED Matrix drugiej generacji składające się z 36 pojedynczych segmentów matrycowych, czyli o 12 więcej, niż w poprzedniku. Jak pewnie zauważyliście, w przednim zderzaku brakuje teraz świateł przeciwmgielnych. Z nową technologią nie są już konieczne - teraz reflektory będą dostosowywać strumień świetlnych do warunków pogodowych.
Nowa Skoda Octavia po liftingu - lepsze wyposażenie i ChatGPT
Skoda Octavia po modernizacji będzie w standardzie wyposażona w dwa 10-calowe ekrany - jeden będzie pełnił rolę cyfrowych wskaźników, a drugi ekranu systemu info-rozrywki. Opcjonalnie dostępny będzie także większy, 13-calowy wyświetlacz centralny z wbudowanym asystentem opartym na sztucznej inteligencji chatbot ChatGPT. W przyszłości system zostanie zintegrowany z asystentem głosowym Laura i będzie częścią wyposażenia standardowego.
Nowością we wnętrzu Octavii po liftingu jest także 15-watowa ładowarka indukcyjna z funkcją chłodzenia dla szybkiego ładowania smartfonów oraz gniazda USB-C ze zwiększoną mocą wyjściową 45 watów, zapewniając trzykrotnie większa moc ładowania, niż wcześniej. Po raz pierwszy Skoda Octavia zaoferuje także lepszy system bezkluczykowego dostępu Keesy - teraz po zbliżeniu się do auta na odległość mniejszą niż 1,5 metra, auto automatycznie się otworzy oraz zamknie, kiedy się oddalimy. Nowością w czeskim bestsellerze będą także nowe kolory tapicerek - teraz będzie można zamówić Octavię z perforowaną tapicerką w kolorze koniakowym.
Nowa Skoda Octavia po liftingu - silniki i wersje
Skoda Octavia po liftingu będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia - Liftback oraz Combi - oraz czterech wersjach wyposażenia - Essence, Selection, Sportline oraz RS. Auto będzie dostępne z szeroką gamą czterocylindrowych silników. Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki benzynowe i dwa diesle - moc dostępnych w gamie jednostek będzie się wahać od 115 KM do 265 KM.
Na początku sprzedaży Skoda Octavia będzie dostępna z benzynowym silnikiem 1.5 TSI i wysokoprężnym 2.0 TDI. W obydwu przypadkach jednostka rozwija moc 115 KM, a moment obrotowy będzie przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. W pierwszym etapie dostępny będzie także silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM, który podobnie jak podstawowy motor o mocy 115 KM, będzie dostępny z technologią miękkiej hybrydy (mild hybrid) oraz z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
W większych silnikach benzynowych 2.0 TSI, które w standardzie występują z napędem na wszystkie koła, maksymalna moc została zwiększona o 14 KM. Ulepszony wlot powietrza i optymalizacja tarcia pozwoliły podnieść moc do 204 KM. W przypadku topowej odmiany RS, moc 2-litrowej jednostki wynosi teraz 265 KM, czyli o 20 KM więcej, niż przedtem.
Sinik | Moc | Napęd | Skrzynia biegów |
---|---|---|---|
1.5 TSI | 115 KM i 220 Nm | FWD | 6-biegowa, manualna |
1.5 TSI mHEV | 115 KM i 220 Nm | FWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
1.5 TSI | 150 KM i 250 Nm | FWD | 6-biegowa, manualna |
1.5 TSI mHEV | 150 KM i 250 Nm | FWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
2.0 TSI | 204 KM i 320 Nm | AWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
2.0 TSI | 265 KM i 370 Nm | FWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
2.0 TDI | 115 KM & 300 Nm | FWD | 6-biegowa, manualna |
2.0 TDI | 150 KM & 360 Nm | FWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
Nowa Skoda Octavia po liftingu - ceny w Polsce
Na dzień premiery ceny odświeżonej Skody Octavii w Polsce nie są jeszcze znane. Szczegóły dotyczące polskiej oferty oraz opcji finansowania importer powinien przedstawić już niebawem. Z uwagi lepsze wyposażenie w standardzie powinniśmy się spodziewać nieco wyższych cen. A pierwsze egzemplarze? Te prawdopodobnie pojawią się na polskich drogach jeszcze w tym roku.