Porsche 911 GTS debiutuje w nowej odsłonie

Rodzina obecnej generacji 911 jest już w komplecie. Do gamy dołącza właśnie odmiana GTS.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTSInformacja prasowa (moto)

Zgodnie z od wielu lat stosowaną logiką gamy Porsche, odmiana GTS skierowana jest do osób, dla których S jest zbyt łagodne, a Turbo niepotrzebnie szybkie (i drogie). Tak też jest w przypadku najnowszego 911 GTS, które było jedynym brakującym ogniwem gamy obecnej generacji modelu.

Za bazę posłużyła tradycyjnie Carrera S i z niej zapożyczono 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik. Wzmocniono go jednak o 30 KM, więc oferuje teraz 480 KM oraz 570 Nm (+30 KM i +20 Nm w porównaniu do poprzednika). Pozwoliło to na skrócenie czasu potrzebnego na sprint do 100 km/h o 0,1 s do 3,3 s (-0,3 s porównując z poprzednikiem). Dane te dotyczą najszybszej konfiguracji, czyli coupe z napędem na wszystkie koła i skrzynią PDK. GTS będzie także dostępny z napędem tylko na tył, przekładnią manualną, a także z nadwoziem cabrio oraz Targa.Symbolicznie większa moc to oczywiście tylko jedna z wielu zmian. Zawieszenie na przykład pochodzi z 911 Turbo i zostało zmodyfikowane na potrzeby nowego 911 GTS. Seryjny system Porsche Active Suspension Management (PASM) sprawia, że amortyzatory reagują na zmiany warunków w ułamku sekundy. W wersjach coupe i cabrio standardem jest zawieszenie PASM w połączeniu ze sportowym podwoziem obniżonym o 10 mm. Z wariantów 911 Turbo pochodzi koncepcja tylnych sprężyn pomocniczych, dzięki której główne sprężyny są naprężone w każdej sytuacji drogowej. Stopień odbicia pozostaje taki sam. Wariant 911 Targa 4 GTS korzysta z podwozia Targi 4S z PASM.

Porsche 911 GTSInformacja prasowa (moto)

Z 911 Turbo zapożyczono też układ hamulcowy, a także 20-calowe (przód) i 21-calowe (tył) czarne obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą. Za jeszcze bardziej emocjonującą ścieżkę dźwiękową odpowiada standardowy sportowy układ wydechowy - to zasługa specyficznej dla GTS-ów konfiguracji połączonej z pominięciem części izolacji kabiny.Typowe dla 911 GTS są liczne czarne lub przyciemnione detale karoserii. W 911 Targa 4 GTS ich zakres obejmuje również charakterystyczny pałąk ochronny oraz napis "targa". Lista dodatkowych elementów polakierowanych na kolor czarny, z satynowym połyskiem, obejmuje: listwę spojlera, wykonane z lekkich stopów obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą, grill pokrywy silnika oraz napisy "GTS" na drzwiach i z tyłu samochodu. Opcjonalnie można wybrać pakiet zewnętrzny, w którym te i inne detale mają kolor czarny z wykończeniem na wysoki połysk.

Porsche 911 GTSInformacja prasowa (moto)

Wszystkie warianty 911 GTS są wyposażone w pakiet Sport Design z charakterystycznym wzornictwem przedniego i tylnego pasa oraz osłon progów. Obramowanie reflektorów i wykończenie świateł do jazdy dziennej są przyciemnione, a standardowa specyfikacja zawiera reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System Plus. Ponadto odmiany GTS mają unikalne tylne lampy.We wnętrzu natomiast znajdziemy liczne elementy pokryte mikrofibrą Race-Tex, którą wykończono środkowe panele foteli, koło kierownicy, uchwyty i podłokietniki na panelach drzwi, pokrywę schowka oraz dźwignię zmiany biegów. W ramach pakietu wykończenia wnętrza GTS szwy ozdobne opcjonalnie dostępne są w kolorach Carmine Red lub Crayon. Te same kontrastujące odcienie mają pasy bezpieczeństwa i napis "GTS" umieszczony na obrotomierzu i stoperze Sport Chrono oraz wyhaftowany na zagłówkach. Wraz z pakietem wykończenia wnętrza GTS ozdobne listwy na desce rozdzielczej i panelach drzwi są wykonane z matowego włókna węglowego.

Porsche 911 GTS

Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 
Porsche 911 GTS 

Na listę dodatków trafił też pakiet optymalizujący masę własną (Lightweight Design), który będzie po raz pierwszy dostępny dla 911 GTS. Zamontowanie lżejszych foteli kubełkowych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, lekkiego oszklenia (szyby boczne i tylna) oraz lekkiego akumulatora pozwala zaoszczędzić do 25 kg. Pakiet wiąże się również z usunięciem tylnych siedzeń. Inne standardowe w tym pakiecie ulepszenia w zakresie osiągów obejmują skrętną tylną oś, a także dodatkowe aerodynamiczne akcenty wykończeniowe.

***

Porsche 911 GT3 na torze 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas