Pierwsze zdjęcia octavii II RS!

Nowa skoda octavia powoli odkrywa swoje tajemnice, choć biuro prasowe Skoda Polska niezbyt skore jest do informowania dziennikarzy o produktach wprowadzanych na rynek. Od czasu do czasu jednak, także i do nas trafiają takowe informacje.

Octavia RS / kliknij
Octavia RS / kliknijINTERIA.PL

Dzisiaj np. trafiły do nas - choć nie z tegoż biura - zdjęcia octavii II w wersji ... RS. Nim opiszemy ten pojazd kilka szczegółów na temat "normalnej" odmiany tego auta.

INTERIA.PL

Charakterystycznym elementem nowej skody jest kształt tylnych lamp zespolonych. W części przedniej dominuje osłona wlotu powietrza z chromowanym obramowaniem i logo Škody, komponująca się z linią samochodu. Tradycyjnym elementem samochodów marki Škoda jest charakterystyczne przetłoczenie pokrywy silnika, biegnące od logo i osłony wlotu powietrza aż do przedniej szyby. Sama pokrywa silnika, w kształcie litery V, wizualnie powiększa samochód, a jej nawiązująca do motywu skrzydeł stylistyka symbolizuje prędkość i dynamikę. Dodatkowo pokrywa wizualnie poszerza błotniki.

INTERIA.PL

Przednie reflektory o przezroczystych kloszach zachodzą aż na boki nadwozia, optycznie je poszerzając.

W nocy efekt ten dodatkowo podkreślają światła pozycyjne umieszczone w komorach kierunkowskazów. Światła przeciwmgielne są wkomponowane w dolną część zderzaka. Ich kształt, wielkość i rozmieszczenie podkreślają linię przedniej części samochodu.

Listwa boczna, ciągnąca się od reflektorów przednich do tylnych lamp zespolonych, dodaje lekkości nadwoziu. Poszerzone progi sugerują, że samochód zbudowany został na solidnej podstawie. Kierunkowskazy boczne zostały zintegrowane w obudowach lusterek zewnętrznych, dzięki czemu linie błotników stały się bardziej eleganckie.

INTERIA.PL

Charakterystycznym elementem stylistycznym octavii II jest zwężający się ku górze słupek B. W nowej skodzie jest on dodatkowo zaakcentowany, wyróżniając auto na tle pozostałych, aktualnie produkowanych samochodów. Zwężenie jest teraz jeszcze wyraźniejsze i podkreślone przez zaokrąglone narożniki okien. W ten sposób nowy projekt słupka B wzmacnia ogólne wrażenie solidnej, monolitycznej konstrukcji nadwozia.

Tylne okno przechodzi płynnie w krawędź klapy bagażnika, która ostro kończy tył samochodu. Podkreśla to dynamiczną stylistykę auta i korzystnie wpływa na jego charakterystykę aerodynamiczną. Podobnie jak z przodu, zderzak tylny jest wyraźnie zintegrowany z ogólną linią samochodu i dodatkowo posiada wycięcie na rurę wydechową.

INTERIA.PL

Charakterystycznym elementem nowego samochodu jest kształt tylnych lamp zespolonych oraz sposób ich podświetlenia. Przy włączonych światłach, środkowa biała część, zawierająca kierunkowskaz i światło cofania, jest obramowana czerwoną powierzchnią w kształcie litery C. W części czerwonej zintegrowane są również światła hamowania i przeciwmgielne. Lampy zachodzą aż na boki nadwozia, dając niezwykły efekt przestrzenny.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas