Omoda 9 Super Hybrid już w salonach. Ruszyła sprzedaż hybrydowego SUV-a
Omoda 9 Super Hybrid trafia właśnie do polskich salonów. Nowy SUV z napędem hybrydowym oferowany jest w jednej, w pełni wyposażonej wersji. Za ile możemy mieć tego "chińczyka" w garażu?

Spis treści:
Omoda 9 Super Hybrid - cena
W polskich salonach rozpoczęła się sprzedaż nowego modelu - Omoda 9 Super Hybrid. Auto kosztuje 219 900 zł i dostępne jest tylko w jednej wersji wyposażenia.
Wyposażenie samochodu obejmuje m.in.:
- 14-głośnikowy system audio Sony,
- wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością (AR-HUD),
- wentylowane i podgrzewane fotele z przodu,
- fotel kierowcy z masażem
- podgrzewane tylne siedzenia i kierownica,
- adaptacyjne reflektory LED,
- system kamer 360° z dodatkową kamerą podwozia,
- 20-calowe felgi,
- tapicerkę ze skóry naturalnej.
Omoda posiada również 20 systemów wspomagających (ADAS), m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków, ostrzeganie o ruchu poprzecznym oraz aktywne hamowanie awaryjne.
Auto można kupić za gotówkę lub skorzystać z finansowania. W ramach oferty leasingowej rata miesięczna zaczyna się od 1 699 zł netto (dla firm) lub 1 699 zł brutto (dla klientów indywidualnych). Warunkiem skorzystania z tej opcji jest wpłata własna: 62 599 zł netto lub 79 900 zł brutto. Po zakończeniu umowy istnieje możliwość zwrotu pojazdu lub jego wykupu.
Dla pierwszych 500 klientów producent przygotował zestaw powitalny zawierający: kartę NFC do uruchamiania auta, etui na kartę oraz zapach do wnętrza.
Omoda 9 Super Hybrid - dane techniczne i zasięg
Omoda 9 Super Hybrid to SUV segmentu D z napędem hybrydowym plug-in, który generuje 395 kW (537 KM) i 650 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Napęd obejmuje silnik spalinowy 1.5 turbo oraz trzy silniki elektryczne - dwa przednie i jeden tylny.
Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 145 km według normy WLTP. Bateria o pojemności 34,46 kWh obsługuje ładowanie prądem stałym z mocą do 70 kW. Na jednym ładowaniu i tankowaniu auto może pokonać około 1100 km. Ładowanie prądem przemiennym odbywa się z mocą 6,6 kW. Funkcja V2L pozwala na zasilanie urządzeń zewnętrznych mocą do 6,6 kW (adapter nie jest w zestawie).
Omoda 9 a europejska konkurencja
Naturalnym konkurentem Omody 9 na rynku europejskim jest Volkswagen Tayron.
Volkswagen Tayron (4770 mm długości, 2791 mm rozstawu osi) to nowy SUV pozycjonowany pomiędzy Tiguanem a Touaregiem, dostępny również w wersji siedmiomiejscowej. Model ten oferowany jest z szeroką gamą napędów, w tym jako hybryda plug-in o mocy do 272 KM i zasięgu elektrycznym ok. 100 km (WLTP).
W porównaniu z Tayronem, Omoda 9 wyróżnia się m.in. większym zasięgiem elektrycznym (do 150 km WLTP), mocniejszym układem napędowym (370 KM) oraz szybkim ładowaniem prądem stałym (DC 85 kW), co jest rzadko spotykane wśród PHEV-ów.
Jeśli brać pod uwagę tylko poziom wykonania i pozycjonowanie, konkurencją dla Omody 9 mogą być także modele klasy Audi Q5 czy Mercedes-Benz GLC, jednak to Tayron - ze względu na rozmiary i konfigurację - stanowi najbliższy odpowiednik pod względem technicznym i funkcjonalnym.