Nowy Volkswagen Passat w szczegółach
Volkswagen Passat jest światowym bestsellerem. Wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, wyprodukowany został już w prawie 22 milionach egzemplarzy. Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób.
Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował Passata, względnie chińską wersję o nazwie Magotan. Dwa Passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3.000 dziennie...
Wczoraj wieczorem Volkswagen zaprezentował w Poczdamie ósmą generację Passata, będącego jednym z najnowocześniejszych modeli klasy średniej naszych czasów. Wprowadzenie na rynek w Europie nastąpi w czwartym kwartale. Wcześniej, na początku października samochód zadebiutuje na salonie samochodowym w Paryżu. Polskie ceny mają być minimalnie wyższe niż obecnie, w zamian otrzymamy jednak samochód znacznie lepiej wyposażony.Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, jego technologie, silniki, jego możliwości. Masa własna Passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa o 20 procent. Po raz pierwszy Passat będzie także dostępny z napędem hybrydowym plug-in. Rozstaw osi zwiększył o 79 mm, jednocześnie skrócono o 69 mm zwisy. Dzięki tym zmianom pasażerowie tylnej kanapy mają o 33 mm wiecej miesca na nogi, a w kombi bagażnik jest większy o 47 litrow. Chociaż wysokości samochodu zmniejszyła się o 14 mm, to udało się wygospodarować 26 mm wiecej miejsca na głowy pasażerów.
Jednostki napędowe
W nowym Passacie dostępnych będzie dziesięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem o mocach 120 KM do 280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie. Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek o mocach ponad 200 KM - seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Z mocą całkowitą 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Wartości zużycia paliwa i emisji leżą na podobnym poziomie, jak w Golfie GTE z napędem hybrydowym plug-in (w cyklu pomiarowym Golf GTE: 1,5 l/100 km w NEFZ i 35 g CO2/km).
Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. Zużywa on w cyklu pomiarowym 4,9 l benzyny na 100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra na 100 km mniej niż poprzednik o podobnej mocy. Pozostałe wersje dysponują mocą: 180, 220 i 280 KM.
Passat 2015
Interesujący pod względem rozwiązań technicznych jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena. Jest to 2,0-litrowa jednostka biturbo o mocy 240 KM, która w cyklu pomiarowym zużywa 5,3 l oleju napędowego na 100 km (emisja CO2: 139 g/km). Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant - 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat z tym silnikiem będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i 7-biegową dwusprzęgłową przekładnie DSG. Oferta jednostek wysokoprężnych w momencie wprowadzenia nowego Passata na rynek obejmie silnik TDI o mocy 150 KM (zużycie paliwa w cyklu pomiarowym 4,1 l/100 km, emisja CO2: 108 g/km), jednostkę o mocy 190 KM oraz wspomnianą wyżej o mocy 240 KM.
Wersje wyposażenia
Volkswagen będzie oferował nowego Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Passat Trendline. Nawet podstawowa wersja - Trendline, jest bogato wyposażona. Wszystkie modele posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Do elementów seryjnego wyposażenia należą między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli. Każde auto posiada między innymi centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę multifunkcyjną, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz klimatyzację.
Siedem generacji Volkswagena Passata
Historia VW Passata ma już 41 lat. Na rynek wkrótce wejdzie ósma generacja tego modelu.
Passat Comfortline. Passat Comfortline posiada dodatkowo między innymi w chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Wersje z silnikami 162 kW i 176 kW są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. Passat TDI 176 kW będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC.
Passat Highline. Elementy wyposażenia Highline wykraczające poza zakres Comfortline, to na zewnątrz chromowana listwa na osłonie chłodnicy i seryjne diodowe reflektory oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne oraz 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Do wyposażenia seryjnego we wnętrzu należą eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli, a także takie elementy funkcjonalne, jak automatyczna klimatyzacja (Climatronic z dodatkowym panelem obsługowym z tyłu), kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium oraz automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby. Pakiety R-Line dla Passata. Volkswagen R przygotował dla Passata sportowe pakiety R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza. Pakiet wnętrza obejmuje między innymi tapicerkę ze skóry Vienna/tkaniny, multifunkcyjną kierownicę sportową R-Line obszytą skórą z dźwigienkami zmiany biegów (w przypadku DSG), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, aplikacje R-Line i czarną podsufitkę. W skład pakietu R-Line Exterieur wchodzą między innymi zderzaki R-Line, charakterystyczna osłona chłodnicy z logo R-Line, chromowane, trapezowe końcówki rur wydechowych, nakładki poszerzające progi, spojler dachowy (Variant) i czarny, błyszczący dyfuzor. Oferowane są także różne 17-, 18- i 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich o sportowej stylistyce.