​Passat 2015! Mamy zdjęcia i filmy

Dziś późnym wieczorem w Poczdamie, w centrum designu Volkswagena zadebiutowała kolejna, ósma już, generacja Volkswagena Passata. To jedna z najważniejszych premier motoryzacyjnych tego roku.

Passat 2015
Passat 2015Informacja prasowa (moto)

Passat 2015

Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015INTERIA.PL
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 
Passat 2015 

Na zamkniętej, zorganizowanej dla przedstawicieli wybranych mediów, prezentacji był reporter Interia.pl. Co zmieniło się w aucie wyznaczającym standardy segmentu D?

Passat 2015Informacja prasowa (moto)

Zgodnie z polityką koncernu samochód zbudowano w oparciu o modułową platformę MQB, którą wykorzystuje m.in. najnowsza generacja Golfa. Dzięki zastosowaniu wysoko wytrzymałej stali - która nie pozostała bez wpływu na uzyskanie większej sztywności karoserii -  i zaprojektowaniu od podstaw kluczowych podzespołów, nowy Passat zdecydowanie schudł. Przedstawiciele Volkswagena z dumą podkreślają, że w stosunku do poprzednika auto jest średnio aż o 85 kg lżejsze.

Passat 2015Informacja prasowa (moto)

Podstawowe odmiany legitymują się masą własną poniżej 1300 kg. Do 40 kg udało się zaoszczędzić na samych jednostkach napędowych, kolejne 33 kg oszczędności to wynik zastosowania nowych wygłuszeń i materiałów wykończeniowych.

Na tle poprzednika Passat B8 pochwalić się może m.in. nowym, zaadaptowanym z Golfa VII, układem kierowniczym o zmiennym przełożeniu. Dzięki niemu manewrowanie autem na ciasnych parkingach ma być zdecydowanie łatwiejsze. Niemieccy inżynierowie poświęcili też dużo uwagi palecie jednostek napędowych. Nowością jest chociażby dwulitrowy, podwójnie doładowany, diesel 2,0 l TDI legitymujący się mocą 240 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. Auto w tej wersji zamówić można będzie z napędem 4x4 i zautomatyzowaną, siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Passat 2015 - kokpitInformacja prasowa (moto)

Dla klientów o proekologicznym nastawieniu przygotowano - zaadaptowany z Golfa GTE  - układ hybrydowy (z możliwością ładowania z gniazdka) oferujący sumaryczną moc 211 KM.

Volkswagen nie ukrywa, że wprowadzając na rynek nową generację liczy na zainteresowanie tych klientów, którzy ostatnio skłaniali się raczej w kierunku marek premium. Nie są to słowa rzucane na wiatr, bowiem pojazdy segmentu D znajdują w Europie coraz mniej nabywców. Tylko w zeszłym roku rynek skurczył się o 22 proc.

Z tego względu, na liście opcji znalazły się takie dodatki, jak np. wyświetlacz HUD, asystent parkowania wyposażony w cztery kamery oferujące widok 360 stopni oraz - zupełna nowość - Rear Seat Entertainement, czyli system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń. Dzięki dodatkowemu tabletowi pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie mogą sterować systemem nagłośnienia, czy umilić sobie czas oglądając filmy. To ukłon nie tylko w stronę wielodzietnych rodzin, ale również firm szukających służbowych limuzyn dla swoich prezesów...

We wnętrzu największą nowością jest zaadaptowany z nowego Audi TT zestaw wskaźników. Miejsce klasycznych zegarów zajął ciekłokrystaliczny, kolorowy wyświetlacz HD o przekątnej 12,3 cala, który - oprócz standardowych informacji o prędkości czy obrotach - może również wyświetlać mapę systemu nawigacji.  Wszystkie egzemplarze nowego Passata  wyposażone będą również w - montowany na konsoli centralnej - wyświetlacz o przekątnej od 5 do 8 cali (w zależności od wersji wyposażenia).

Publiczny debiut Passata B8 zaplanowany został na październikowy salon motoryzacyjny w Paryżu. Pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów jeszcze w tym roku. Niemcy nie ukrywają, że w związku z premierą liczą na skokowy wzrost zainteresowania pojazdem, który od przeszło 40-lat wyznacza standardy segmentu D. W zeszłym roku sprzedaż podstarzałego, bazującego jeszcze na typoszeregu B6, Passata zmniejszyła się o około 20 proc.

Passat 2015 
Passat 2015 

Siedem generacji Volkswagena Passata

Historia VW Passata ma już 41 lat. Na rynek wkrótce wejdzie ósma generacja tego modelu.

Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 
Historia Volkswagena Passata liczy 41 lat i obejmuje siedem generacji 

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas