Nowy Jeep Compass już od 161 tys. zł. Napęd, którego jeszcze nie było
Jeep Compass powraca w nowym wydaniu. Najbardziej wyróżnia się nowym napędem - po raz pierwszy model będzie dostępny jako elektryk. Znamy już polskie ceny nowego Compassa.

Spis treści:
Jeep Compass zadebiutował w 2006 roku. Od tamtej pory do klientów trafiło ponad 2,5 mln egzemplarzy na całym świecie. Teraz na rynek wchodzi kolejne wcielenie. Producent podkreśla, że nowy Compass ma "na nowo zdefiniować oczekiwania w najbardziej konkurencyjnym segmencie samochodów osobowych, odpowiadającym za niemal jedną czwartą całego rynku europejskiego".
Jak wygląda nowy Jeep Compass?
Nową generację modelu zaprojektowały specjalne zespoły inżynierów Jeepa w Turynie i Stanach Zjednoczonych. Współpracowano jednak z ekspertami technicznymi z całego świata. Z wyglądu Compass nawiązuje do znanej stylistyki amerykańskiej marki. Samochód zachowuje kultowe elementy stylistyczne producenta - znajdziemy tutaj m.in. siedmioszczelinowy grill, trapezoidalne nadkola oraz terenowe osłony, które mają podkreślać off-roadowy charakter. Auto wyróżnia się jednak m.in. nowymi zderzakami czy sygnaturą świetlną.

Producent podkreśla, że wygląd samochodu został opracowany również w taki sposób, by zapewniać lepsze osiągi. Efektem tego jest poprawiona aerodynamika. Współczynnik oporu powietrza Cx został zmniejszony o 0,3 względem poprzedniej generacji. Osiągnięto to m.in. dzięki kanałom wentylacyjnym na przednich i tylnych kołach, ostrym krawędziom nadwozia czy całkowicie płaskiej podłodze poprawiającej przepływ powietrza pod samochodem.

Nowy Compass wyróżnia się nie tylko poprawioną aerodynamiką. Nowa generacja urosła również względem poprzedniego wcielenia. Długość wynosi teraz 4,55 m - o 144 mm więcej. W efekcie wzrosła również pojemność bagażnika - o 45 litrów. Teraz to 550 litrów. A skoro już o kwestiach bagażowych mowa, warto zwrócić uwagę również na pojemność schowków znajdujących się wewnątrz auta. W poprzedniej generacji kierowcy mieli do dyspozycji łącznie 14 litrów, teraz to 34 litry.

Jeep Compass z napędem na przód będzie oferował prześwit na poziomie 200 mm oraz głębokość brodzenia do 470 mm. Oprócz tego samochód będzie wyróżniał się również 20-stopniowym kątem natarcia, 15-stopniowym kątem rampowym oraz 26-stopniowym kątem zejścia. W wersji z napędem na cztery koła auto będzie oferować kąt natarcia 27 stopni, kąt rampowy 16 stopni oraz kąt zejścia 31 stopni. Oprócz tego większy będzie prześwit i głębokość. Co więcej, w wariantach z napędem na wszystkie koła standardowym elementem wyposażenia będzie system kontroli zjazdu ze wzniesienia.

Wnętrze nowego Jeepa Compassa
Wewnątrz nowego Compassa znajdziemy 10-calowy ekran wskaźników oraz 16-calowy systemu multimediów. Z jego poziomu podróżni będą mogli obsługiwać większość funkcji w nowym aucie. Poniżej centralnego wyświetlacza znajduje się kilka przycisków do obsługi najważniejszych funkcji. Pewną niespodzianką jest spore pokrętło skrzyni biegów. W odróżnieniu od większości nowych modeli koncernu Stellantis, nie znajdziemy tutaj charakterystycznej, niewielkiej dźwigni.

Off-roadowy charakter auta podkreślają masywne elementy - np. dźwignia Selec-Terrain czy kierownica. Warto również zwrócić uwagę także na Jeepowe "akcenty" nawiązujące do historii marki - motyw charakterystycznej osłony chłodnicy na kierownicy czy sylwetkę Willysa na dekielkach felg.

Jaki napęd ma nowy Jeep Compass?
Jeep Compass, podobnie jak zaprezentowany niedawno Citroen C5 Aircross, zbudowany został na multienergetycznej platformie koncernu Stellantis - STLA Medium przeznaczonej specjalnie dla samochodów segmentów C i D. Auto dostępne będzie w trzech wariantach.
Chętni na zakup nowego Compassa będą mogli zdecydować się na miękką hybrydę o mocy 145 KM oraz hybrydę plug-in generującą 195 KM. To identyczne układy, jak te, które można znaleźć w ofercie wspomnianego już modelu Citroena.

Oprócz tego w ofercie znajdą się aż trzy wersje elektryczne - po raz pierwszy ten model Jeepa będzie dostępny w odmianie zasilanej wyłącznie prądem. Pierwszy układ, dostępny wyłącznie z napędem na przód, będzie generował 213 KM. Drugi, 231-konny, także będzie oferował wyłącznie napęd na przód. Topowym wariantem w elektrycznej ofercie modelu będzie wersja o mocy 375 KM, wyposażona w napęd na cztery koła. Jeep podkreśla, że wprowadził tutaj nowy, specjalnie opracowany i mocniejszy silnik elektryczny z tyłu, zarezerwowany wyłącznie dla tej marki. W zależności od wariantu, zasięg elektrycznego Compassa wynosić będzie nawet do 650 km.

Ile kosztuje nowy Jeep Compass?
Produkcja i sprzedaż samochodu rozpoczną się w Europie we włoskiej fabryce w Melfi. Następnie będzie on wprowadzany na kolejne rynki. Samochód zadebiutuje w specjalnej wersji wyposażenia - First Edition. Klienci będą mogli zdecydować się na 145-konną miękką hybrydę (e-Hybird) lub 213-konny wariant elektryczny z zasięgiem do 500 km.
Na wyposażeniu nowej wersji znajdziemy 20-calowe felgi (w miękkiej hybrydzie 18-calowe), reflektory LED Matrix, podgrzewane fotele, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Opcjonalny pakiet obejmuje m.in. wentylowane fotele z funkcją masażu czy panoramiczny szyberdach.
Cena wyjściowa wersji First Edition w Polsce zaczyna się od 161 tys. zł za miękką hybrydę oraz 214 700 zł za wersję z napędem elektrycznym. Dostawy samochodów rozpoczną się w czwartym kwartale 2025 r.




