Motor: Mandat z zagranicy. Płacić?

"Motor" nr 40/2012 od poniedziałku w sprzedaży, a w nim m.in.:

Nowy numer Motoru
Nowy numer Motorutygodnik "Motor"

Nowości:

Nowości salonu samochodowego w Paryżu - najważniejsze debiuty paryskich targów motoryzacyjnych - wśród nich m.in. nowe generacje Forda Mondeo, Mazdy 6, Renault Clio, Toyoty Yaris i Volkswagena Golfa.

PIERWSZA JAZDA:

Honda CR-V - do nowej CR-V określenie "crossover" pasuje znacznie lepiej niż SUV. Jej przeznaczeniem jest pokonywanie miejskiej dżungli, a nie leśnych ostępów.

PORÓWNANIE:

Opel Astra GTC, Renault Megane Coupe GT - podobne nadwozia, identyczna moc doładowanych silników. Na pozór oba samochody bardzo wiele łączy. W tej sytuacji o zwycięstwie lub porażce mogą zadecydować detale.

TESTY:

Audi A3 1.8 TFSI S tronic Ambition - nowe Audi A3 zaskakuje swoją lekkością, a przy tym prowadzi się pewnie, przewidywalnie i neutralnie. To jeden z najlepiej jeżdżących samochodów przednionapędowych na rynku.

Porsche Cayenne GTS - najmocniejsza, 420-konna wersja Cayenne z wolnossącym silnikiem. Więcej koni daje tylko Turbo, ale to GTS aż kipi sportowym charakterem.

PORADY:

Pamiątka z zagranicy - skończyły się wakacje i do niektórych kierowców, którzy wyjeżdżali do innych krajów zaczynają przychodzić pocztą mandaty i kary administracyjne. Czy trzeba płacić?

Naprawiać turbo o zmiennej geometrii? - regenerując turbosprężarkę, zamiast wymieniać ją na nową, można zaoszczędzić kilka tysięcy złotych. Ale czy taka naprawa jest skuteczna?

Zmiana pasa pod kontrolą - czy systemy asystujące przy zmianie pasa ruchu skutecznie chronią przed zajechaniem komuś drogi i niezamierzonym zjechaniem z toru jazdy?

Bezpieczna droga - wybrane sytuacje, w których kierowcom nagminnie zdarza się nieprawidłowo używać kierunkowskazów. Jak powinno się właściwie sygnalizować te manewry.

Usterki z internetu - problemy z samochodami, na jakie narzekają na forach użytkownicy 15 popularnych modeli.

UŻYWANE:

Seat Altea - sportowa stylizacja nadwozia Altei to nie jedyna jej zaleta. Ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, nie rdzewieje, silniki wysokoprężne są wyjątkowo oszczędne, a przynależność auta do grupy Volkswagena gwarantuje doskonałe zaopatrzenie w części zamienne.

Volvo S40/V50 - bazuje na Fordzie Focusie, ale gdy się przyjrzeć bliżej, okazuje się, że to całkiem inny samochód dla innego odbiorcy. Volvo S40/V50 to propozycja dla tych, którzy nie chcą jeździć identycznym autem jak wszyscy i są gotowi za to zapłacić.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas