Modus - Renault z Hiszpanii

Dzisiaj w Madrycie zaprezentowano po raz pierwszy produkcyjną wersję nowego renaulta o nazwie Modus. To pierwsza "renówka" w której zastosowano wspólną platformę B Renault-Nissan i pierwszy pojazd tego francuskiego koncernu, którego produkcja odbywać się będzie całkowicie poza granicami Francji.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Produkcja Modusa kryje za sobą kilka interesujących ciekawostek. Np. pociąga za sobą znaczny wzrost intensywności pracy w calej fabryce (w hiszpańskim Valladolid), związanej szczególnie z procesem tłoczenia i pracami blacharskimi. Ilość części używanych do jego produkcji znacznie przewyższa ilość części clio, samochodu montowanego uprzednio w tym samym zakładzie.

INTERIA.PL

Związane jest to głównie z jednobryłowa konstrukcja pojazdu i wymaganiami, które musza być spełnione w zakresie bezpieczeństwa.

Większy nakład pracy jest również zauważalny w lakierni. Zwiększa się liczba miejsc wtrysku masy konserwującej we wnękach podwozia i w drzwiach (w sumie 92 punkty, podczas gdy w Clio bylo ich 18). Dzięki tej technologii Modus jest objęty 12-letnia gwarancja antykorozyjna, podobnie jak cala gama samochodów Renault.

Ponadto zwiększa się ilość możliwych kombinacji: pomimo ze Valladolid jest jedynym miejscem montażu Modus'a: produkowane są tam wszystkie wersje, w tym także pojazdy z kierownica po prawej stronie. Ilosść wersji, jest dużo większa niż w przypadku Clio. Modus oferuje bardzo szeroka gamę wersji, podobnie jak Mégane II i Clio Génération 2004. Klient ma dużą swobodę w wyborze pojazdu dopasowanego do jego potrzeb. Różnorodność oferty opiera się na trzech kryteriach. Są to: wystrój wnętrza, poziom wyposażenia i silnik. Możliwość produkowania wszelkich typów pojazdów pozwala dostosować ofertę do każdego rynku w zakresie produktu i ceny.

INTERIA.PL

Przy produkcji Modusa Renault wykorzystuje po raz pierwszy wspólna platformę B Renault-Nissan, która tym samym jako pierwsza platforma jest jednocześnie użytkowana przez obu partnerów Sojuszu Renault-Nissan. Na tej platformie powstaje również następca Renault Clio.

Platforma ta, powstała w 1999 r. po raz pierwszy została wykorzystana przez Nissana w 2002 r. do produkcji samochodów March i Cube, przeznaczonych na rynek japoński.

Od stycznia 2003 r. Nissan wykorzystuje platformę B do produkcji Micry, produkowanej w fabryce Nissana w Sunderland (w Wielkiej Brytanii) i przeznaczonej na rynek europejski. Według prognoz sięgających roku 2006 obie firmy będą produkować każdego roku na platformie B niemal 1,7 milionów samochodów.

INTERIA.PL

Platforma ta gwarantuje bardzo dobry poziom produkcji i pozostawia znaczna swobodę działaniom pozwalającym udoskonalić poszczególne samochody zgodnie z ich dokumentacja.

Inwestycje wykonane do celów produkcji Modus'a w fabryce w Valladolid wynoszą prawie 300 mln euro. 240 mln euro zainwestowano w firmach dostawców, w celu wytwarzania części niezbędnych do produkcji Modus'a.

Produkcja Renault w Hiszpanii stanowi niemal jedna czwarta całkowitej produkcji grupy Renault w 2003 r. Firma Renault wyprodukowała tutaj w 2003 r. 550 tys. pojazdów (18,1 % produkcji samochodów w Hiszpanii) i tym samym jest jednym z głównych krajowych producentów samochodów. Dwie fabryki grupy znajdują się wśród czterech najlepszych w Europie pod względem wydajności fabryk samochodów.

INTERIA.PL

Fabryka w Palencji jest jedna z trzech fabryk Renault mających siedzibę w Europie, które produkują Mégane II (pozostałe to Douai we Francji i Bursa w Turcji). Fabryka w Valladolid zajmuje się produkcja samochodów segmentu B (małe samochody), podobnie jak Flins we Francji i Novo Mesto w Słowenii.

Renault produkuje w Hiszpanii również silniki (ok. 950 tys. w 2003 r.) w fabryce w Valladolid i skrzynie biegów (ok. 730 tys.) w fabryce w Sewilli.

W 2003 r. Hiszpania stanowiła trzeci pod względem wysokości sprzedaży rynek modeli Renault na świecie (212 tys. sprzedanych pojazdów), plasując się tuż za Francja i Niemcami. Renault, historyczny lider na rynku, posiada 12,7 % rynku samochodów osobowych i dostawczych.

Tutaj dowiesz się więcej na temat tego samochodu.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas