Lifting Hyundaia i10. Małe zmiany stylistyczne, więcej systemów bezpieczeństwa

Hyundai i10 przeszedł lifting. Zmiany stylistyczne nie są wielkie i dotyczą głównie świateł. Pojawiło się za to więcej systemów bezpieczeństwa oferowanych w standardzie.

Hyundai i10 przeszedł lifting.
Hyundai i10 przeszedł lifting.Hyundaimateriały prasowe

Obecna generacja Hyndaia i10 zadebiutowała cztery lata temu. Oprócz wersji standardowej oferowana jest również w odmianie N-Line. Teraz koreański producent zdecydował się na modernizację swojego modelu.

Hyundai i10 po liftingu. Nieznaczne zmiany stylistyczne

Zmiany nie są rewolucyjne i ograniczają się właściwie do pasa przedniego. Przeprojektowano wewnętrzną część reflektorów. Zmieniono kształt tylnych świateł. Układają się teraz w literę "H". Przednie światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED, zostały wkomponowane w nowy grill.

Hyundai i10 otrzymał również nowy wzór 15-calowych felg aluminiowych, a także dwa nowe kolory nadwozia: Lumen Grey i Meta Blue. Oferowane będą również dwukolorowe wersje z czarnym dachem.

Zmiany wewnątrz również można określić mianem kosmetycznych. Pojawi się niebieskie oświetlenie nastrojowe.

W Hyundaiu i10 po liftingu znajdziemy niebieskie oświetlenie nastrojowe.Hyundaimateriały prasowe

W odmianie N-Line uwagę zwracają specjalnie zaprojektowane zderzaki z czerwonymi akcentami. Różnego rodzaju detali i wykończeń w tym kolorze nie brakuje zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz auta. Przykładowo nicią w tym kolorze obszyto oparcia siedzeń. Nowy wzór felg pojawi się również w odmianie N Line. Wersja N Line ma również bardziej agresywne zderzaki.

Lifting Hyundaia i10. Większy wyświetlacz przed kierowcą

Zmiany wprowadzone w Hyundaiu i10 obejmują również kwestie technologiczne. Pojawił się większy, teraz 4,2-calowy wyświetlacz przed kierowcą. Dodatkowo z przodu i z tyłu znajdują się porty USB typu C, nowością system ratunkowy eCall drugiej generacji, który oparty jest na sieci 4G, a także bezprzewodowe aktualizacje map.

Nie zmienił się za to, oferowany w bogatszych wersjach wyposażeniowych, 8-calowy wyświetlacz na konsoli środkowej, służący do obsługi multimediów oraz nawigacji. Za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto możemy połączyć go z naszym telefonem.

W Hyundaiu i10 po modernizacji kierowca będzie miał przed sobą większy wyświetlacz wskaźników.Hyundaimateriały prasowe

Wraz modernizacją zwiększono liczbę funkcji bezpieczeństwa oferowanych w standardzie. Asystent unikania kolizji czołowych (FCA), oprócz trybów "Miejski", "Podmiejski" oraz "Pieszy", otrzymał również czwarty tryb - "Rowerzysta". Inną nowością jest z kolei system monitorowania tylnej kanapy (ROA), dzięki którem kierowca ma nie zapomnieć o pozostawieniu kogoś lub czegoś na tylnym siedzeniu.

Hyundai i10 2023

Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe
Hyundai i10 po liftingu.Hyundaimateriały prasowe

Hyundai i10 po liftingu - jakie silniki?

Hyundai nie wspomina nic o silnikach, więc należy założyć, że w tej kwestii nie będzie żadnych zmian. Prawdopodobnie wciąż będą oferowane silniki benzynowe: wolnossące 1,0 MPI o mocy 67 KM, czterocylindrowe 1,2 MPI generujące 84 KM i turbodoładowane 1,0 T-GDI o mocy 100 KM (dostępny tylko w wersji N-Line).

Na zmodernizowanego Hyundaia i10 trzeba jeszcze poczekać

Na egzemplarze Hyundaia i10 po modernizacji przyjdzie jednak trochę poczekać. Zakład w tureckiej miejscowości Izmit ma według planów Hyundaia rozpocząć produkcję w kwietniu. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na drogi Starego Kontynentu w drugiej połowie tego roku.

***

Moto Flesz 79: Czarne chmury na transportem, Norwegowie już nie chcą aut na prąd
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas