Dacia Bigster z LPG już dostępna. Polacy ruszą do salonów
Dacia rozpoczęła przyjmowanie zamówień na Bigstera z fabryczną instalacją LPG. Poznaliśmy ceny i wiemy, kiedy pierwsze auta z tym typem napędu trafią do salonów.

Spis treści:
Dacia to jeden z nielicznych producentów, którzy oferują samochody z fabryczną instalacją gazową. Fabryczną, czyli montowaną w zakładzie produkcyjnym, a nie dokładaną w salonie dilerskim. Taka instalacja nie tylko jest objęta gwarancją, ale jest całkowicie bezobsługowa i zintegrowana z pokładowym komputerem. Co więcej, Dacie z LPG mają dwa fabryczne zbiorniki paliwa, a więc nie cierpi pojemność bagażnika.
Obecnie fabryczna instalacja LPG jest dostępna w modelach Sandero (również Stepway), Jogger i Duster, jednak w salonach można już składać zamówienia również na najnowszy model rumuńskiej marki, czyli Bigstera z instalacją gazową.

Dacia Bigster trafiła do sprzedaży w styczniu tego roku. To pierwszy pełnowymiarowy SUV tej marki, o długości 456 cm. Na początek pojawiły się trzy wersje napędowe - 1.2 TCe z trzycylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 120 KM i technologią mild hybrid, 1.4 TCe 4x4 (również 1.2, ale mocy 130 KM) oraz jako pełna hybryda, w której układ napędowy łączy 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.8 z trakcyjnym silnikiem elektrycznym (moc systemowa 155 KM).
Dacia Bigster wreszcie z LPG
Teraz gama zostaje poszerzona o wersję mild hybrid-G 140. Taki samochód posiada manualną skrzynię biegów, silnik 1.2 o mocy 140 KM i fabryczną instalację LPG.
Dzięki dwóm zbiornikom paliwa (50 litrów benzyny i 49 litrów LPG) zasięg takiego auta ma wynosić nawet 1450 km. Zbiornik LPG zamontowano pod podłogą, więc nie wpływa na pojemność wnętrza, a przełączanie między paliwami odbywa się automatycznie i bez odczuwalnych różnic dla kierowcy.
W samochodzie zamontowano również akumulator trakcyjny o pojemności 0,8 kWh (48V), który ładowany jest podczas hamowania.
Bigster mild hybrid-G 140 dostępny jest w czterech wersjach wyposażeniowych. Tak kształtują się ceny:
- Essential - 101 200 zł
- Expression - 108 700 zł
- Extreme - 117 400 zł
- Journey - 117 000 zł
To oznacza, że dopłata do instalacji LPG wynosi zaledwie 1300 zł.

Dacia Bigster. Wersje i wyposażenie
Odmianę Extreme skomponowaną z myślą o miłośnikach aktywnego spędzania czasy poznamy m.in. po:
- panoramicznym oknie dachowym,
- modułowych relingach dachowych,
- ułatwiającej czyszczenie syntetycznej tapicerce Microcloud,
- gumowych dywanikach i systemie mocowania gadżetów ”YouClip 3 w 1”
Dacia Bigster Journey to z kolei propozycja dla osób szukających wygodnego auta rodzinnego, które nie boi się dalszych podróży. Standardem są tutaj m.in:
- ”komfortowe” fotele z tapicerką materiałową,
- elektrycznie sterowany fotel kierowcy,
- elektrycznie otwierana klapa bagażnika.
Dacia Bigster. Wyposażenie podstawowej wersji
Trzeba przyznać, że - jak na markę budżetową - cennik skonfigurowano całkiem hojnie. W przypadku otwierającej cennik Dacii Bigster Essential otrzymamy m.in.:
- aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 17-cali,
- kolorowy wyświetlacz zegarów (7 cali),
- system multimedialny Media Display (dotykowy ekran 10 cali) ,
- elektrycznie regulowane szyby (w 4 drzwiach),
- kamerę cofania,
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
- czujniki parkowania,
- manualną klimatyzację,
- mocowania isofix na dwóch tylnych siedzeniach,
- sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe),
- obowiązkowy pakiet systemów wsparcia kierowcy ADAS (rozpoznawanie znaków, rozpoznawanie zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, wspomaganie nagłego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu itd.).

Bogatsza, wyceniona na 107 400 zł wersja Expression, odznacza się już m.in.:
- dwustrefową, automatyczną klimatyzacją,
- fotelem kierowcy z regulacją lędźwiową,
- konsolą środkową ze schowkiem i podłokietnikiem,
- tylną kanapą składaną w proporcjach 40:20:40 (standardowo 40:60),
- tempomatem z ogranicznikiem prędkości,
- automatycznym hamulcem postojowym.