Citroen C4 X jest przestronny i wygodny. A czy ma jakieś wady?

W Warszawie odbyła się polska premiera Citroena C4 X. Samochód przyciąga ilością przestrzeni i wygodą, a do tego oferowany jest w kilku odmianach silnikowych. Czy ma jakieś minusy?

Citroen C4 X zaprezentowany.
Citroen C4 X zaprezentowany.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Citroen C4 X został zaprezentowany pod koniec czerwca tego roku. Teraz zaś odbyła się polska premiera tego, pozycjonowanego między modelem C4 i C5 X, modelu.

Citroen C4 X - stylistycznie kawał dobrej roboty

Trzeba przyznać, że styliści Citroena wykonali kawał dobrej roboty. C4 X prezentuje się fantastycznie. Mimo, że smukła sylwetka kojarzy się bardziej z sedanem, a duże koła, sporych rozmiarów nadkola i wysoki prześwit dodają charakteru SUV-a, to całość jest bardzo spójna.

Linie nadwozia są poprowadzone w taki sposób, by auto stawiało jak najmniejszy opór aerodynamiczny. Ciekawostką są tylne światła, które mają w sobie dwa "szewrony" układające się w obrócone logo marki.

W kabinie Citroena C4 X jest wygodnie i przestronnie

Citroen C4 X nie tylko dobrze wygląda, ale jest również bardzo wygodny. Można wręcz stwierdzić, że perfekcyjnie wpisuje się w stereotyp francuskiego (czyli wygodnego) auta. Kiedy już siądziemy w fotelu, z pewnością będziemy mogli przejechać wiele kilometrów bez uskarżania się na ból pleców. To m.in. efekt użycia w fotelach pianki o zwiększonej gęstości, pogrubionej dodatkowo o 15 mm (względem C4).

Citroen C4 X ma 4,6 m długości, 1,8 m szerokości (z lusterkami - nieco ponad 2,03 m) i delikatnie powyżej 1,52 m wysokości. To w naturalny sposób przekłada się na ilość miejsca. Nie można narzekać na jego brak niezależnie od tego, czy siedzimy z przodu, czy z tyłu. Nie będzie też problemu z dopasowaniem odpowiedniej pozycji za kierownicą, fotel można regulować na wielu płaszczyznach. Nieco kwadratowa kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach. Warto też zwrócić uwagę na wykończenie, materiały są przyjemne w dotyku.

Zarówno z przodu, jak i z tyłu podróżujący Citroenem nie mogą narzekać na brak miejsca.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Multimedia możemy obsługiwać za pomocą 10-calowego ekranu dotykowego. Sam interfejs nazywa się My Citroen Drive Plus i jest w konfigurowalny za pomocą systemu widgetów. Felefon możemy sparować z autem  bezprzewodowo zarówno za pośrednictwem Apple Car Play, jak i Android Auto.

Warto też zwrócić uwagę na pojemność bagażnika. Bagażnik w Citroenie C4 X oferuje 510 litrów pojemności, ale można ją powiększyć niemal trzykrotnie, do 1 360 litrów, składając tylną kanapę. Funkcjonalność ogranicza nieco dość niewielki otwór ładunkowy.

Bagażnik w Citroenie C4 X oferuje 510 l pojemności.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Wersje wyposażeniowe Citroena C4 X

Citroen C4 X oferowany jest kilku wersjach wyposażenia. W najtańszej Feel (od 106 100 zł brutto) znajdziemy m.in.:

  • 10-calowy ekran dotykowy
  • automatyczną klimatyzację
  • zawieszenie z ogranicznikami hydraulicznymi
  • reflektory LED

Odmiana Feel Pack (od 121 400 zł brutto) oprócz wyposażenia z poprzedniej wersji obejmuje także m.in.:

  • fotele Advanced Comfort
  • 18-calowe felgi aluminiowe
  • kamerę cofania
  • składane lusterka

W wersji Shine (od 131 350 zł brutto) pojawiają się ponadto:

  • wyświetlacz Head Up
  • system ADML (dostęp i uruchomienie auta bez kluczyka)
  • panoramiczna kamera cofania 180 stopni

Najwyżej w gamie wyposażeniowej C4 X stoi odmiana Shine Pack (od 135 850 zł brutto). Dodatkowo oferuje ona:

  • system Highway Driver Assist (systemy jazdy autonomicznej)
  • tapicerkę Alcantara
  • podgrzewane fotele

Citroen C4 X - silniki

Samochód oferowany jest w kilku odmianach silnikowych. Trzycylindrowy benzynowy silnik o pojemności 1,2 l oferowany jest w dwóch wersjach. W pierwszej samochód dysponuje mocą 100 KM, a motor współpracuje 6-biegową skrzynią manualną. Koszt tej wersji to co najmniej 106 100 złotych brutto.

Druga odmiana benzyniaka (jej ceny zaczynają się od 121 400 zł) generuje 130 KM i jest sprzęgnięta z automatem o 8 przełożeniach. Jeśli ktoś chce zdecydować się na diesla, również ma taką możliwość. Jednostka o pojemności 1,5 l posiada moc 130 KM i podobnie jak mocniejszy benzyniak współpracuje z 8-biegowym automatem. Chętni na silnik Diesla muszą liczyć się z wydatkiem rzędu minimum 129 900 złotych.

Citroen C4 X

Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL

Citroen C4 X dostępny jest również w wersji elektrycznej nazwanej e-C4 X. Samochód posiada akumulator o pojemności 50 kWh i silnik o mocy 136 KM, który rozpędza auto do 100 km/h w 9,5 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 km/h. Zasięg, mierzony wg WLTP, to 360 km, w praktyce będzie wynosił około 300 km (w zależności m.in. od warunków atmosferycznych).

Przy ładowaniu prądem stałym o napięciu 100 kW, akumulator zostanie naładowany do 80 proc. w pół godziny, a po 10 min takiego ładowania nasz zasięg ma wynosić już 100 km. Ceny wersji elektrycznej startują od 177 700 złotych brutto.

W wersji elektrycznej Citroen C4 X dysponuje mocą 136 KM.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Citroen C4 X prezentuje się ciekawie. Ale czy nie jest za słaby?

Citroen C4 X to zdecydowanie auto, które ma zadatki, by zamieszać na rynku. Potencjalnego klienta z pewnością przyciągnie świetnym wyglądem, przestronnością i wygodą.

Citroen e-C4 X

Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL
Citroen e-C4 XMaciej OlesiukINTERIA.PL

Uwagi można mieć tylko do silników. 130 KM w najmocniejszej wersji nie brzmi zachęcająco, biorąc pod uwagę, że mówimy o aucie o sporych rozmiarach. Czy moc będzie wystarczająca przekonamy się już wkrótce, podczas testów tego modelu.

***

Elektryczny Włoch z charakterem
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas