Citroen C4 X - skrzyżowanie segmentów

Citroen zaprezentował właśnie nową wersję swojego kompaktowego modelu. Citroen C4 X nawiązuje do swojego większego brata i łączy w sobie cechy kilku segmentów.

Citroen C4 X
Citroen C4 Xmateriały prasowe

Citroen C4 doczekał się nowej wersji. Auto urosło i upodobniło się do modelu C5 X. W odróżnieniu jednak od większego modelu próżno tu szukać napędu plug-in hybrid. Będzie za to dostępny napęd elektryczny.

Citroen C4 X - kompaktowy fastback w tylu SUV-a

Nowa wersja C4 łączy w sobie cechy, które najbardziej cenią sobie zwolennicy kilku segmentów. Mamy tu więc zwiększony prześwit i wyższą niż w aucie kompaktowym pozycję, tak lubianą przez użytkowników SUV-ów. Do tego dołożono nadwozie typu fastback, czyli wyraźnie opadającą linię dachu i klapę bagażnika poprowadzoną pod ostrym kątem. A to wszystko upchnięto w nadwoziu, które rozmiarami odpowiada średniej wielkości SUV-om.

Citroen C4 Xmateriały prasowe

Jeśli chodzi o dokładne wymiary, to C4 X ma 4,6 m długości i 2,67 m rozstawu osi. Jego współczynnik oporu powietrza wynosi Cx 0,29. Inżynierom udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 510 litrów, w czym na pewno pomógł subtelnie wydłużony tylny zwis.

Citroen C4 X - od diesla do elektryka

Gama jednostek napędowych Citroena C4 X zależna jest od konkretnego rynku, jednak w Europie obejmuje ona trzy jednostki spalinowe i napęd elektryczny. Silniki spalinowe to dwa warianty 3-cylindrowego motoru PureTech o mocy 100 lub 130 KM. Słabsza jednostka dostępna jest z 6-biegową skrzynią manualną, a mocniejsza z 8-biegowym automatem. Do tego mamy jeszcze silnik Diesla o mocy 130 KM, który również współpracuje ze skrzynią automatyczną.

Citroen C4 X

Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe
Citroen C4 Xmateriały prasowe

Nowy Citroen występuje także w wersji e-C4 X napędzanej silnikiem elektrycznym. Ma on moc 136 KM i generuje 260 Nm momentu obrotowego. Czas do pierwszej "setki" to 9,5 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 150 km/h. Akumulator trakcyjny ma 50 kWh, a jego naładowanie do 80 proc. z ładowarki o mocy 100 kW trwa jedynie 30 min. W przydomowym garażu, korzystając z wallboxa i przyłącza 11 kW, Citroena e-C4 X naładujemy do pełna w 5 godzin. Zasięg określony według normy WLTP wynosi 360 km.

Citroen C4 X - komfort nie jedno ma imię

Konstruktorzy nowej wersji C4 podeszli dość kompleksowo do kwestii komfortu. Mamy tu więc przestronną kabinę, która z powodzeniem pomieści cztery osoby dorosłe. Do tego w bagażniku próg załadunku znajduje się na wysokości 74,5 cm, aby łatwiej było zapakować cięższe walizki. W samej kabinie także nie zapomniano o miejscu na liczne drobiazgi - łączna pojemność wszystkich schowków to według producenta 39 litrów.

O komfort podczas długich podróży zadba opcjonalny masaż przednich foteli oraz pogrubiona o 15 mm pianka (w porównaniu do C4), którą są wypełnione. Tutaj także zastosowano, znane z innych modeli marki amortyzatory z progresywnymi hydraulicznymi odbojnikami. Ponadto auto można wyposażyć w nawet 20 systemów wspomagających kierowcę, w tym kamerę 360 stopni czy system monitorowania martwego pola. Dostępny jest także wyświetlacz head-up.

Sprzedaż Citroena C4 X i e-C4 X ruszy jesienią tego roku i wtedy też poznamy cennik modelu.

***

Moto flesz - odcinek 44. Pierwsze takie BMW w historiiINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas