Audi Q8 z nowymi silnikami

Audi wzbogaca gamę jednostek napędowych swojego topowego suva - modelu Q8. W cennikach zadebiutują wkrótce dwie nowe odmiany: benzynowe Audi Q8 55 TFSI oraz wysokoprężny model Q8 45 TDI.

Audi Q8
Audi Q8Informacja prasowa (moto)

Pierwsza napędzana jest turbodoładowanym, benzynowym silnikiem V6 3.0 TFSI. Jednostka generuje 340 KM. Maksymalny moment obrotowy - 500 Nm - oferowany jest w imponującym zakresie prędkości obrotowych. Pojawia się już przy 1370 obr./min. i generowany jest aż do 4500 obr./min! Dzięki temu Audi Q8 55 TFSI przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Trzylitrowy motor w układzie V pracuje też pod maską nowego Audi Q8 45 TDI. Silnik rozwija 231 KM i 500 Nm. Ostatnia wartość generowana jest w zakresie od 1750 obr./min. do 3250 obr.min. Samochód w takiej konfiguracji osiąga setkę w 7,1 s od startu i rozpędza się do 233 km/h.

Oba nowe modele wykorzystują układ mild-hybrid, czyli alternator pełniący funkcję rozrusznika i pracującą pod napięciem 48 Voltów instalację elektryczną. Odzyskiwana w procesie hamowania energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym i wykorzystywana do zasilania pokładowej elektryki. Pozwala to np. na wyposażenie auta w tzw. funkcję żeglowania. W czasie jazdy z prędkościami miedzy 55 a 160 km/h, gdy kierowca nie wciska pedału przyspieszenia, jednostka napędowa może zostać całkowicie wyłączona, przy zachowaniu pełnej sprawności wszystkich systemów pojazdu (np. wspomaganie kierownicy, hamulców, układ wentylacji itd.). W opinii inżynierów z Ingolstadt skutkuje to oszczędnością paliwa na poziomie 0,7 l/100 km.

Audi Q8Informacja prasowa (moto)

Każdy z nowych modeli standardowo wyposażony jest w napęd quattro, automatyczną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach (tiptronic) i 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (z oponami 265/55). Bez żadnych dopłat otrzymamy też m.in.: adaptacyjne zawieszenie, aktywny układ kierowniczy, wirtualne zegary Audi virtual cockpit i system nawigacji MMI navigation plus.

Audi Q8 55 TFSI wycenione zostało w Niemczech na 76 300 euro. Wysokoprężne Q8 45 TDI to wydatek co najmniej 73 300 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas