Ford Kuga II - pierwsza jazda

Ten rok w klasie SUV zapowiada się wyjątkowo ciekawie. Jednym z pierwszych debiutów 2013 r. jest Ford Kuga drugiej generacji – większy i tańszy od poprzednika.

Nowy Ford Kuga jest znacząco dłuższy niż w pierwszej generacji: aż o 8 cm! M.in. dzięki temu bagażnik rozrósł się aż o 46 l, do 456 l. Zarazem jego paletę silnikową znakomicie dopasowano do wymogów rynkowych, a wśród elementów wyposażenia znajdziemy niemal wszystko, co oferuje rynek.

Jak wszystkie te zalety połączyć z informacją o niższych cenach? Faktycznie, trudno. Ale wytłumaczenia są dwa: po pierwsze, drugie wcielenie małego SUV-a Forda będzie sprzedawane aż na stu rynkach całego świata, więc zarobek i tak będzie ogromny, bo bardzo wzrośnie obrót. A po drugie... No, chyba jednak to jest najważniejsze: konkurencja na rynku kompaktowych SUV-ów jest gigantyczna i nie dostosowując cen do rzeczywistości, Ford błyskawicznie zostałby sprowadzony na ziemię. Przez sprzedaż - a raczej jej brak.

Reklama

Dlatego trudno się dziwić, że tu i ówdzie nowy model jest wobec starego zubożony. Ale mówimy o takich oszczędnościach jak brak regulacji wysokości fotela kierowcy, rezygnacja z oddzielnie otwieranej szyby w klapie bagażnika czy lekkim obniżeniu jakości tworzyw w kabinie (a i to tylko miejscami). Czy to wystarczy, by wybrzydzać? Naszym zdaniem nie.

Bo auto jest jeszcze zwinniejsze dzięki układowi kierowniczemu nowej generacji (z elektrycznym wspomaganiem), optymalizacji układu jezdnego i dopracowaniu resorowania. Nowa Kuga radzi sobie teraz z "prasowaniem" nierówności jezdni równie znakomicie jak Focus, nie wychylając się przy tym w zakrętach i nie bujając. Nawet na takich kołach, na jakich dostaliśmy to auto do testu: 18-calowych z ogumieniem o profilu 40.

Ponadto oparcie tylnej kanapy ma regulowany kąt pochylenia, a cała kanapa daje się kilkoma ruchami złożyć z iście dziecinną łatwością, przez co korzystanie z Kugi jako transportera staje się bardzo kuszące. W wyposażeniu seryjnym lub opcjonalnym nie ma tylko aktywnego radarowego tempomatu i adaptacyjnych amortyzatorów. Reszta - ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy, o obecności innego auta w martwym polu lusterek, o niezamierzonej zmianie pasa, sterowanie głosowe, Bluetooth dla telefonu i muzyki czy wreszcie automatyczne wzywanie pomocy po kolizji - wszystko jest dostępne. W dodatku wśród opcji komfortowych pojawiło się elektryczne otwieranie klapy bagażnika, a kabinę znakomicie wyciszono.

Auto można zamówić z jednym z 4 silników: dwóch wersji benzynowego 1.6 EcoBoost (turbo i wtrysk bezpośredni, 150 lub 180 KM) i dwóch diesli 2.0 TDCi (140 lub 163 KM. Oba warianty mocniejsze są dostępne tylko z napędem 4x4, mocniejszy benzynowy na razie wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Nowi rywale Forda Kugi

Nowy Ford Kuga będzie rywalizował m.in z kolejnymi generacjami japońskich SUV-ów, które będą miały rynkowe premiery w rozpoczynającym się roku.

Czwarta generacja zyskała więcej charakteru, bez zmian pozostał świetny napęd.

Znacznie większa od poprzedniej wersji (dłuższa aż o 20 cm), o wiele ciekawszy design.

Dane techniczne: Ford Kuga II

Wersja1.6 EcoBoost 1501.6 EcoBoost 180**2.0 TDCi 1402.0 TDCi 163***
Silnikbenzynowy, turbobenzynowy, turboturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa1596 cm31596 cm31997 cm31997 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna150 KM/5700180 KM/5700140 KM/3750163 KM/3750
Maks. moment obrotowy240 Nm/1600240 Nm/1600320 Nm/1750340 Nm/2000
Osiągi
Prędkość maksymalna195 km/h200 km/h190 km/h198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,7 s9,7 s10,6 s9,9 s
Zużycie paliwa w l/100 km*8,3/5,6/6,610,2/6,3/7,76,3/4,7/5,37,2/5,1/5,9
Cena95 900 zł113 400 zł101 900 zł114 350 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany; **tylko 4x4 i aut. skrzynią biegów; ***tylko 4x4

Michael Harnischfeger, MP

Nowy Ford Kuga od 95 900 zł - WIADOMOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy