Znamy polskie ceny Audi S3 po liftingu. Cennik to trudna lektura
Nowe Audi S3 po liftingu wjeżdża do polskich salonów. Hot-hatch po modernizacji prezentuje się lepiej, oferuje więcej mocy i w jest bogato wyposażony. Polski importer ogłosił właśnie oficjalny cennik i jest to trudna lektura.
Po czterech latach od rynkowej premiery Audi S3 czwartej generacji doczekało się kuracji odmładzającej. W ramach modernizacji hot-hatch z Ingolstadt otrzymał przemodelowane zderzaki z większymi wlotami powietrza ozdobione elementami w kształcie litery “L", nowy grill Singleframe oraz reflektory z nową sygnaturą świateł do jazdy dziennej LED.
W ofercie pojawiły się także nowe kolory nadwozia tj. zielony “District" czy niebieski “Navarra" oraz nowe wzory 19-calowych aluminiowych felg. W kabinie natomiast pojawiła się nowa dźwignia zmiany biegów, nowe otwory wentylacyjne, nowe wstawki dekoracyjne z tkaniny oraz nowy akcent podświetlenia nastrojowego.
Hot hatcha po zmianach niezmiennie napędza benzynowy silnik 2.0 TFSI, którego moc została podniesiona do 333 KM (+23 KM), a moment obrotowy wzrósł do 420 Nm (+20 Nm). W połączeniu z 7-biegową skrzynią S tronici napędem na wszystkie koła quattro, czas przyspieszenia do pierwszej “setki" to 4,7 sekundy (wcześniej 4,8 sekundy). Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Audi S3 po liftingu otrzymało nowy program skrzyni biegów, nowy tryb jazdy “dynamic plus" oraz rozdzielacz momentu obrotowego (Torque Splitter), który jest również stosowany w topowym modelu RS3, pozwalający przenieść większą część momentu obrotowego na tylne koła. W skrócie oznacza to, że podobnie jak topowa odmiana spod znaku “RS", nowe S3 również będzie mogło “zakręcić bączka".
Sportowiec po modernizacji otrzymał również inne zawieszenie i sztywniejsze wahacze. W Audi S3 na przednich kołach pojawił się skromny negatyw (1,5 stopnia), a na przedniej osi zamontowano większe (357 mm) i grubsze (+4 mm) tarcze hamulcowe.
Osoby, które czekały na zmodernizowane Audi S3 czeka zimy prysznic. Polski importer opublikował cennik, z którego wynika, że ceny odświeżonego modelu startują od 231 800 zł za S3 Sportback i od 234 800 zł za S3 Limousine. Kiedy auto wchodziło na polski rynek w połowie 2020 roku, hatchback kosztował od 191 500 zł, a sedan od 194 500 zł. Po czterech latach od debiutu Audi S3 w bazowej konfiguracji podrożało o ponad 40 tys. zł.
Co gorsza, w segmencie premium niemałe pieniądze trzeba też zapłacić za różnego rodzaju dodatki. Cena sowicie wyposażonego egzemplarza może sięgnąć niemal 350 tys. zł. W konfiguratorze nowego Audi S3 znajdziemy m.in.:
Audi S3 - wyposażenie dodatkowe
- sportowy układ wydechowy Performance (21 450 zł),
- zawieszenie sportowe S z regulacją amortyzatorów (3490 zł),
- adaptacyjne zawieszenie z Audi drive select (4260 zł),
- dach szklany panoramiczny (5650 zł),
- Spojler dachowy z karbonu (8600 zł),
- Obudowy lusterek z karbonu (3310 zł),
- pakiet optyczny Czerń plus (3600 zł),
- 19-calowe felgi z oponami 235/35 (9440 zł)
- pakiet Interieur S z siedzeniami sportowymi obszytymi skórą w kolorze czarnym (8390 zł)
- kamera cofania (2110 zł),
- pakiet Nawigacja (15 140 zł)
- Reflektory Matrix LED, światła tylne LED i układ zmywania reflektorów (2260 zł),
- pakiet systemów wspomagających podczas jazdy i parkowania plus (5530 zł),
- pakiet systemów ochronnych i ostrzegawczych plus (3010 zł),
- asystent parkowania z Audi parking system plus (1800 zł)
- adaptacyjny asystent prędkości bez ogranicznika prędkości (2980 zł),
- pakiet komfortowej klimatyzacji plus (3290 zł),
- Audi connect Navigation & Infotainment plus (2470 zł),
- Komfortowo otwierana pokrywa bagażnika (1850 zł),
- pakiet Komfort pro (8360 zł),
- SONOS Premium Sound System z dźwiękiem 3D (3540 zł)