Zabraknie LPG i będziesz jeździł na benzynie? Branża alarmuje

Branża importerów LPG ostrzega, że widmo przejściowych braków z zaopatrzeniu polskich stacji w gaz do samochodów jest coraz bardziej realne
Branża importerów LPG ostrzega, że widmo przejściowych braków z zaopatrzeniu polskich stacji w gaz do samochodów jest coraz bardziej realneTymon MarkowskiEast News

W Polsce zabraknie LPG? Ministerstwo bagatelizuje problem?

Wydaje się, że jest to okres (12 miesięcy okresu przejściowego - przyp. red.) pozwalający na przebudowę logistyki na całym obszarze EU-27 oraz zabezpieczenie polskiego rynku z jego specyfiką wykorzystania LPG.
napisał w odpowiedzi na poselską interpelację minister Motyka

Polska potrzebuje terminalu LPG. Odliczanie trwa

Dlatego priorytetem dla wszystkich polityków w kraju oraz rządzących powinny być jak najszybsze inwestycje w porty i terminale przeładunkowe oraz transport kolejowy. Takie inwestycje zajmują dużo czasu, więc powinny zostać rozpoczęte natychmiast i to na dużą skalę. To jest podstawowa, a przede wszystkim skuteczna droga do uniezależnienia się od rosyjskiego gazu LPG.
czytamy w przekazanym Interii stanowisku PIGP
Poza tym dostawa dużym statkiem bezpośrednio do Polski w porównaniu do dostaw do ARA będzie niewspółmiernie bardziej ekonomiczna. Koszty byłyby 2,5-raza niższe
zauważa PIGP.

W Polsce zabraknie LPG? Ministerstwo uspokaja ale zegar tyka

Jest to sprawdzony model funkcjonowania, którego dotychczasowe działanie nie budziło zastrzeżeń.
czytamy w odpowiedzi ministra Motyki na poselską interpelację

Kto zapłaci za nowe terminale LPG? Rząd i przedsiębiorcy pokłócą się o pieniądze?

Uważamy, że państwo, dysponując w ramach Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych (RARS) funduszami zebranymi z opłaty zapasowej z LPG (ponad 250 milionów złotych rocznie - obecnie łącznie około 2,5 mld zł skumulowanych z wielu lat), mogłoby wesprzeć przedsiębiorców inwestujących w rozwój infrastruktury logistycznej i magazynowej LPG.
czytamy w stanowisku PIGP

Ile aut w Polsce jeździ na LPG?

Już teraz obserwujemy problemy z tranzytem LPG z Zachodu koleją przez inne państwa, głównie Niemcy. To dodatkowo pogarsza przepustowość polskiej sieci kolejowej - która także wymaga sporych inwestycji i podlega nieustającym remontom.
zauważają w korespondencji z Interią przedstawiciele PIGP
Rondo Solidarności w Nowym Sączu Krzysztof MocekINTERIA.PL