Wpadka VW we Włoszech. Nazwa użytkownika budzi anatomiczne skojarzenia
Dziś wybór nazwy użytkownika na profil w mediach społecznościowych może być nie lada wyzwaniem. Wszystkie oczywiste nazwy są już zajęte. A jeśli nie są, to coś musi być z nimi nie tak. Przekonał się o tym włoski oddział VW.
Z mediów społecznościowych korzystają miliardy ludzi i miliony marek. W wielu przypadkach jednym z ważnych elementów całej strategii jest dobór odpowiedniej nazwy użytkownika. Takiej, która jednoznacznie kojarzyłaby się z marką i nie pozostawiała pola na wątpliwość czy klienci mają do czynienia z prawdziwym profilem, czy to może jedna z wielu podróbek.
Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy nazwy użytkownika szuka oddział międzynarodowego koncernu. Zwykle nazwę brzmiącą tak jak nazwa marki wykorzystuje centrala. A lokalne oddziały zagraniczne muszą wymyślić dla siebie coś innego.
Volkswagen Italia się nie popisał
Nazwę @volkswagen na Instagramie wykorzystuje centrala europejska, natomiast @VW to wyróżnik marki w USA. Pozostałe kraje poradziły sobie dodając nazwę swojego kraju, albo jego wyróżnik. Niemiecki oddział nazywa się @volkswagen_de, francuski @VW_france, a polski to @vwpolska.
Co zrobił włoski oddział VW?
Nie, nie postawił na @Volkswagen_it, @VWItalia ani @VW_IT. Być może wszystkie te nazwy były już zajęte. Ktoś zdecydował, że najlepiej będzie połączyć słowa "Volkswagen" oraz "Italia" w najprostszy sposób. Efekt jest taki:
Internauci zwrócili uwagę, że o ile słowa te postawione obok siebie nie budzą zastrzeżeń, o tyle zestawienie ich w jeden wyraz może budzić pewne wątpliwości. Mowa o połączeniu ostatniej sylaby nazwy producenta i słowa "Italia", które daje słowo "genitalia". Komentatorzy twierdzą, że włoski oddział może teraz paść ofiarą niewybrednych żartów i że takie ujęcie nazwy marki po prostu nie przystoi.
Póki co Volkswagen nie zareagował
Profil włoskiego oddziału na Instagramie wciąż nazywa się tak jak się nazywał i pojawiają się na nim nowe treści. Nie brakuje również użytkowników, którzy chwalą markę za niestandardowe podejście. Czy taka nazwa pozytywnie wpłynie na postrzeganie brandu we Włoszech - to już muszą ocenić eksperci.
***