Wielkie inwestycje Audi
W latach 2015-2019 Audi zainwestuje w rozwój 24 mld euro - o 2 mld więcej niż wcześniej zakładano.

Cel oczywiście jest jeden - utrzymanie tempa wzrostu i dalsza rywalizacja o tytuł największego producenta aut premium na świecie (obecnie należy on do BMW, Audi jest drugie, a Mercedes trzeci). Audi chce zdobyć go w 2020 roku, podobnie jak Mercedes.
70 proc. inwestycji pochłonie rozwój nowych modeli i technologii. Liczne środki zostaną przeznaczone na modernizacje rodzimych zakładów Audi w Ingolstadt i Neckarsulm. W Ingolstadt od 2016 roku ma powstawać miejski crossover Q1, a w Neckarsulm - kolejna generacja A8. Nowe fabryki powstają już w Brazylii i Meksyku.
Do 2020 roku Audi chce zwiększyć liczbę oferowanych odmian z 50 do 60. Najwięcej nowości ma pojawić się w klasie kompaktowej i średniej oraz wśród SUV-ów. Równolegle wzmocniona zostanie oferta odmian z napędem hybrydowym (w tym plug-in) i elektrycznym, niewykluczona jest też premiera samochodu napędzanego energią z ogniw wodorowych.
msob