W lutym rejestracje samochodów zelektryfikowanych poszły mocno w górę
Oprac.: Karol Biela
Pomimo trudnej sytuacji w całej branży motoryzacyjnej samochody zelektryfikowane sprzedają się coraz lepiej na polskim rynku. Tylko w lutym zarejestrowano 7 507 nowych aut osobowych z napędem elektrycznym oraz hybryd PHEV i HEV.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował najnowsze dane dotyczące rejestracji nowych pojazdów osobowych z napędem elektrycznym (BEV) oraz aut hybrydowych (HEV) i hybryd "z wtyczką" (PHEV).
Według informacji pozyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów w lutym 2022 urzędy komunikacji zarejestrowały w Polsce 7507 pojazdów osobowych z napędem typu BEV/PHEV/HEV.
Dla porównania takich samochodów zarejestrowano w lutym 2021 roku o 47 proc. mniej. Zatem od początku stycznia do końca lutego 2021 polscy dealerzy wydali 13 486 nowych pojazdów zelektryfikowanych, a to z kolei o 39 proc. lepszy wynik niż tym samym okresie ubiegłego roku.
Pojazdy zelektryfikowane z większymi przyrostami niż auta spalinowe
Największe wzrosty w lutym 2022 zanotowały wśród aut zelektryfikowanych pojazdy typu BEV (1101 szt; +187 proc. rok do roku), ale i hybrydy PHEV (1594 szt; +53 proc. r/r) oraz HEV (10 791 szt; +31 proc. r/r) osiągnęły dobre wyniki.
Eksperci IBRM Samar podkreślają, że sprzedaż "elektryków" oraz hybryd PHEV/HEV jest zdecydowanie lepsza w porównaniu do reszty aut osobowych z silnikami spalinowymi - w lutym 2022 zarejestrowano w Polsce łącznie 33 541 samochodów osobowych, czyli o ponad 11 proc. mniej niż rok wcześniej.
Według specjalistów z IBRM Samar wynika to m.in. z problemów z dostępnością nowych aut wywołanymi brakami półprzewodników oraz pośrednio także kłopotami producentów w związku z rosyjską agresją na Ukrainę.
***