Stellantis do 2030 roku chce sprzedawać 5 milionów "elektryków" rocznie

Karol Biela

Oprac.: Karol Biela

Stellantis zaprezentował plan rozwoju na najbliższe 8 lat. Według założeń Dare Forward 2030 zredukowana zostanie o 50 proc. emisja dwutlenku węgla w autach koncernu a do tego 1/3 globalnej sprzedaży pochodzić będzie ze sprzedaży internetowej.

Pierwszy w 80-letniej historii marki Jeep elektryczny model to część najnowszej strategii koncernu Stellantis
Pierwszy w 80-letniej historii marki Jeep elektryczny model to część najnowszej strategii koncernu StellantisInformacja prasowa (moto)

Zaprezentowana wczoraj strategia zarządzanego przez Carlosa Tavaresa koncernu opierać ma się na kilkunastu filarach. Wśród nich jest m.in. plan zostania liderem w walce ze zmianami klimatycznymi, w czym pomóc ma osiągniecie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku. Nieco wcześniej, bo do 2030 roku redukcja CO2 ma sięgnąć poziomu 50 proc.

W dalszych założeniach za 8 lat Stellantis chce, aby w Europie w 100 proc. sprzedawać już tylko osobowe "elektryki". Nieco mniej ambitny plan na podbicie USA zakłada, że osobowe samochody elektryczne i lekkie pojazdy użytkowe (również bateryjne) osiągną 50 proc. udziału sprzedaży wśród wszystkich oferowanych na tamtejszym rynku aut.

5 milionów elektryków rocznie! Bezemisyjne vany i pickupy w USA

Carlos Tavares zapowiada, że do 2030 roku w ofercie znajdzie się ponad 75 modeli BEV i globalnie powinny osiągnąć roczną globalną sprzedaż na poziomie pięciu milionów. W przypadku amerykańskiego rynku pomoże w tym m.in. pierwszy SUV marki Jeep z napędem elektrycznym, który zostanie wprowadzony do sprzedaży na początku 2023 roku. Producent zaprezentował nawet jego pierwsze zdjęcia, ale nie zdradził żadnych szczegółów na jego temat.

Tak będzie wyglądał pierwszy elektryczny JeepInformacja prasowa (moto)

Ponadto klienci w USA będą mogli już za rok kupić bezemisyjne vany Ram ProMaster BEV a w 2024 roku elektryczne pickupy Ram 1500.

Wśród innych, nie mniej ciekawych, założeń koncernu znalazły się plany, aby do 2030 roku:

  • kobiety zajmowały najmniej 35 proc. stanowisk kierowniczych,
  • jedna trzecia globalnej sprzedaży pochodziła z kanałów online, 
  • podwoić przychody netto do 300 mld euro,
  • wzrósł 4-krotnie zysk ze sprzedaży nowych samochodów z segmentów premium i aut luksusowych,
  • osiągnąć najwyższe pozycje w rankingach zadowolenia klientów z produktów i usług.
Odcinek 2: Safety Lab. Bezpieczeństwo ma pierwszeństwo [skrót programu]PolsatPolsat
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas