W Berlinie łatwo stracić samochód. Najczęściej ginie BMW X6

​ Stolica Niemiec przoduje w statystykach skradzionych aut - wynika z danych niemieckiej branży ubezpieczeniowej. W 2019 roku co piąta kradzież ubezpieczonego samochodu w Niemczech miała miejsce w Berlinie. Zdaniem policji w przestępstwach tych dominują gangi z Europy Wschodniej.

Najczęściej giną kilkuletnie samochody z systemem bezkluczykowego dostępu
Najczęściej giną kilkuletnie samochody z systemem bezkluczykowego dostępuInformacja prasowa (moto)

Jak wynika z danych GDV (Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego), w stolicy skradziono 3,3 na 1000 aut objętych pełnym ubezpieczeniem. Był to zdecydowanie najwyższy wskaźnik kradzieży spośród wszystkich krajów związkowych i dużych miast. Hamburg jest na drugim miejscu z wynikiem 1,4 skradzionych aut na 1000. Land Brandenburgia jest na trzecim miejscu z liczbą 1,1 samochodu i pozostaje obszarem o najwyższym ryzyku kradzieży.

3130 skradzionych w ubiegłym roku pojazdów objętych pełnym ubezpieczeniem to prawie o 9 proc. więcej niż w 2018 r. Ponieważ GDV rejestruje tylko samochody z ubezpieczeniem od kradzieży, rzeczywiste dane policyjne są jeszcze wyższe.W Berlinie i wschodnich landach od dawna ginęło o wiele więcej samochodów niż w południowych i zachodnich Niemczech, ponieważ "możliwy jest szybszy ich transport na rynki zbytu w Europie Wschodniej" - podał Federalny Urząd Kryminalny w ubiegłorocznym oświadczeniu. Zdaniem policji w kradzieży samochodów dominują wyspecjalizowane gangi z Europy Wschodniej.Według szacunków GDV, SUV-y i modele Toyoty były szczególnie popularne wśród złodziei. Najczęściej ginęły następujące modele aut (pod względem liczby kradzieży na 1000 zarejestrowanych pojazdów danego typu): BMW X6, Land Rover Velar i Range Rover, Lexus CT 200, Lexux NX, Toyota Prius +, Toyota GT 86, Toyota RAV4, Renault Talisman.W 2019 roku gangi ukradły mniej najnowszych pojazdów, częściej ginęły modele dwuletnie i trzyletnie. Według GDV może to być spowodowane najnowszymi, bezkluczykowymi systemami bezpieczeństwa. W przypadku nieco starszych modeli - złodzieje potrafią sobie z tą technologią poradzić i ukraść auto.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas