Volkswagen w 2021 roku podwoił dostawy aut z wtyczką
W 2021 roku Volkswagen dostarczył klientom najwięcej aut elektrycznych w swojej historii. Najpopularniejszym modelem wśród samochodów zasilanych energią z baterii był ID.4.
W minionym roku Volkswagen wydał klientom na całym świecie ponad 369 tys. w samochodów elektrycznych oraz hybryd typu PHEV (+73% w porównaniu z 2020).
Dostawy aut elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97%).
Z kolei w 2021 roku dealerzy Volkswagena wydali 106 tys. (+33%) samochodów hybrydowych plug-in (PHEV), a więc takich, których mocna jednostka spalinowa wspomagana może być silnikiem elektrycznym. Takie hybrydy z możliwością doładowania baterii potrafią przejechać także krótsze odcinki (zwykle 30-40 km) w trybie bezemisyjnym.
Udział w rynku elektrycznych i hybrydowych pojazdów niemal się podwoił w porównaniu z rokiem 2020 (z 4 do 7,5%).
Na Starym Kontynencie samochody z wtyczką (elektryczne i hybrydowe) stanowią już 19,3% ogólnej liczby dostarczonych Volkswagenów (w 2020 było to 12,6%).
Bardzo duży wzrost zainteresowania elektrycznymi autami VW odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Niemczech. U naszych zachodnich sąsiadów co czwarty sprzedany w 2021 roku Volkswagen to auto typ zelektryfikowane.
Elektryczna ofensywa marki w Chinach nie zwalnia tempa mimo problemów z łańcuchami dostaw. W 2021 roku chińscy klienci odebrali 77 100 elektrycznych aut, w tym ponad 70 000 stanowiły samochody z rodziny ID.
Niemal 17 000 aut elektrycznych sprzedano w USA, to niemal 20-krotny wzrost w porównaniu z rokiem 2020.
Najpopularniejszym Volkswagenem z napędem elektrycznym został ID.4 (119 650 szt.). Co ciekawe, ID.4 w Europie jest liderem wśród aut typu BEV w takich krajach jak Szwecja, Dania, Finlandia i Irlandia. Kolejne miejsce zajął ID.3 (ok. 76 000 szt.), e-up! (ok. 41 500 szt.) i Volkswagen ID.6 (blisko 18 000 szt.).
Ten ostatni model jest oferowany wyłącznie na rynku chińskim.
***