Vipery grasują na drogach...
A konkretnie grasuje na drogach całego świata 25 tysięcy viperów.
Właśnie tyle samochodów tej marki wyprodukował już w swojej historii zakład Conner Avenue Chrysler LLC w Detroit. Jubileuszowe auto otrzymał w prezencie Kurt Busch w uznaniu zasług jakie położył dla marki Dodge jako kierowca tej marki startujący w zawodach NASCAR Sprint Cup Series 2007.
Od czasu swej premiery jako pojazd koncepcyjny na salonie samochodowym NAIAS 1989 w Detroit - dodge viper podbił serca i wyobraźnię entuzjastów tego modelu na całym świecie.
Produkcja vipera w zakładzie New Mack Assembly Plant datuje się od maja 1992 roku, po czym w październiku 1995 trafiła w do Conner Avenue Asembly Plant. Montaż silnika V-10 przeniesiono z Mound Road Engine do Conner Avenue w roku 2001. Nowy, czwartej generacji dodge viper SRT10 właśnie wchodzi na rynek.
Ręczna produkcja nowego SRT10 odbywa się na linii o długości 215 metrów przy 26 stanowiskach roboczych, obsługiwanych przez 48 specjalnie wybranych w tym celu montażystów, zwanych Craftpersons (Specjaliści). Montaż 8,4-litrowego silnika SRT V-10 o mocy 600 KM przebiega równolegle na 24-stanowiskowej linii okrężnej.
Najnowszą ofertą Dodge, przeznaczoną dla prawdziwych fanów wyczynu, jest dodge viper SRT10 ACR - najlepszy bez wątpienia amerykański samochód wyścigowy, dopuszczony do normalnego ruchu drogowego. Jest napędzany silnikiem V-10 o pojemności 8,4 litra i mocy 600 KM, odznacza się szeregiem usprawnień aerodynamicznych, obniżoną masą własną, zawieszeniem typu wyścigowego oraz zestrojeniem podzespołów do torowej jazdy wyczynowej.
SRT10 ACR produkowany jest metodą ręcznego montażu przez zakład Conner Avenue Assembly Plant w Detroit, USA równolegle z samochodami Dodge Viper SRT10 2008 coupe i roadster.